به گزارش ایرنا 'محمود زمانی قمی' شنبه شب در شورای آموزش و پرورش استان افزود: این حادثه منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از هموطنان عزیز ما شد.
وی در ادامه اظهار داشت: تربیت دینی دانش آموزان با استفاده از آموزه های دینی در اولویت کار معلمان ، مربیان و فرهنگیان قرار گیرد، پایه و اساس نظام جمهوری اسلامی دین است و تمام اهداف مقدس آن جامعه دیندار است.
وی با بیان اینکه وظیفه تربیت دینی بر عهده نهاد خانواده و آموزش و پرورش است اظهار داشت: این دو نهاد باید به این مسئله توجه ویژه داشته باشند.
استاندار یزد افزود: در دین، خشنونت نیست بلکه نوع دوستی ، انسان دوستی و کمک به دیگران است و باید ابعاد مختلف دین را به نسل جوان انتقال دهیم زیرا دین بسیار زیبا ، پذیرفتنی و مطابق فطرت بشر است.
وی تصریح کرد: جامعه دینی ، جامعه ای عاری از هر گونه دروغ، بی عدالتی و بی انصافی و کجروی ها است.
استاندار یزد با اشاره به بازگشایی مدارس افزود: ماه مهر، ماه بالندگی ، علم آموزی و دانایی را نوید می دهد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد هم در این نشست با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه بازگشایی مدارس گفت: تمام مقدمات برای استقبال از دانش آموزان در اول مهرماه مهیا شده است.
عباسعلی دانافر افزود: در روز 31 شهریور مراسم شکوفه ها با حضور 26 هزار و 211 هزار دانش آموز کلاس اول و 18 هزار و 630 نوآموز پیش دبستانی (غنچه ها ) در سطح مدارس استان برگزار شد.
وی شعار تحصیلی جدید را 'مدرسه زندگی ، نشاط و پویایی و عدالت آموزشی' اعلام کرد و گفت: دانش آموزان باید در محیطی بانشاط، شاداب و بدون استرس تجصیل کنند.
دانافر اظهار داشت: 35 درصد مدارس استان نیاز به تخریب ، بازسازی و مقاوم سازی دارند که امیدواریم با مشارکت خیرین این مشکل هم رفع شود.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش هم گفت: پروژه مهر در قالب فعالیت های چون بازسازی ، زیباسازی ، شاداب سازی و اقدامات موثر در جهت بازگشایی مدارس است.
منصور ارجمندی افزود: ستاد پروژه مهر استان از 15 تیرماه در استان تشکیل و تمام مقدمات برای بازگشایی مدارس فراهم شد.
وی تشکیل انجمن خیری دانش آموزان و توزیع اقلام مورد نیاز دانش آموزان نیازمند را از جمله اقدامات ابتکاری پروژه مهر استان نام برد.
در این نشست اعضا نقطه نظرات خود را بیان و تصمیمات لازم اتخاذ شد.
در سال تحصیلی جدید افزون بر 250 هزار دانش آموز استان یزد راهی کلاس درس شدند.
2088/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.