به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد جوادی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ندوشن افزود: دشمنان، هشت سال جنگ را بر ما تحمیل و با تمام تجهیزات از صدام و رژیم بعث عراق حمایت کردند.
وی جنگ ایران و عراق را جنگ نابرابر عنوان کرد و اظهارداشت: در مقابل ما عراق با پیشرفته ترین تجهیزات با حمایت ابرقدرت ها قرار داشت؛ در حالیکه جوانان ما با کمترین تجهیزات با توکل به خدا از میهن اسلامی دفاع کردند و پیروز شدند.
وی تصریح کرد: زمانی که ابرقدرت ها صدام را در مقابل ما قرار دادند تا با ما بجنگد او نمی دانست ایران مردمی دارد که ولایت مدار ، تابع ولایت و امام هستند و ما در جنگ، پدران و مادرانی داشتیم که چهار و پنج فرزند خود را راهی جبهه های حق علیه باطل کردند و شهید شدند.
امام جمعه ندوشن در بخش دیگری از خطبه های نماز، ضمن تسلیت ماه محرم و سالروز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به تشریح حادثه کربلا و فلسفه قیام ان حضرت پرداخت.
***
امام جمعه بهاباد با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام محرم گفت: دفاع مقدس گنجی است متعلق به همه ملت ایران چرا که تمام اقشار در آن زحمت کشیدند و نقش داشتند.
به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه های نماز جمعه بهاباد
با اشاره به اینکه رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی با تاسی از واقعه عاشورا از ناموس و کیان ایران اسلامی دفاع کردند و امروز عزت و سربلندی نظام مرهون خون پاک آنها است افزود: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت، ایثار و شجاعت رزمندگان اسلام در برابر جبهه کفر و نفاق است.
وی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس یک حادثه بزرگ تاریخی، هم برای کشور ما و هم برای تاریخ جهان است افزود: همه ما وظیفه داریم تا یاد و خاطره حماسه‌آفرینان دوران دفاع مقدس را زنده نگه داریم.
وی با بیان اینکه رزمندگان با سلاح ایمان و فرمایشات امام راحل توانستند پیروز شوند افزود: هشت سال دفاع در برابر دشمنان، مقدس است و ثمره‌های بسیار برای ایران داشته و با رویکرد جمهوری اسلامی ایران، عراق و سوریه هم پیروز شدند.
حجت الاسلام بشکانی به واقعه عاشورا اشاره کرد وبا بیان اینکه عاشورا نماد ظلم ستیزی و ولایت مداری است، گفت: درس عاشورا، درس آزادگی، ایثار و احیای امر به معروف و نهی از منکر است که باید الگوی جامعه امروزی شود تا شعائر اسلامی در جامعه ترویج یاید.
9877/
امام جمعه ابرکوه گفت: نباید فراموش کنیم که قیام و شهادت امام حسین (ع) قطعاً یک جریان سیاسی الهی بود که در راستای حفظ دین و ارزشهای دینی صورت گرفت .
به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت : قیام امام حسین (ع) حادثه ای اتفاقی و بی هدف و ناگهانی نبود بلکه قیامی کاملاً طرّاحی شده و هدفمند بود.
وی افزود: این حقیقت از قبل در نامه ها و مکالمات و پیامهای آن حضرت کاملاً نمایان است که امام حسین (ع) برای ایجاد اصلاح و جلوگیری از انحراف جامعه و نظام اسلامی به شهادت رسیدند.
حسینی ادامه داد: او در برابر طاغوت زمانه اش ایستاد و به او نه گفت و با قیام خونین خود حرکتی کاملاً سیاسی اجتماعی و هماهنگ با روح تعالیم اسلامی را انجام داد .
امام جمعه ابرکوه با اشاره به برگزاری ایام عاشورای حسینی (ع) اظهار داشت : لازم می دانم از مردم ، هیئات مذهبی ، روحانیون و مبلّغین در برپایی ایام سوگواری سید سالار شهیدان (ع) تشکر کنم .
7540/
امام جمعه مهریز با اشاره به اینکه در ماه های اخیر، احتکار و گرانی فشار زیادی بر مردم ضعیف وارد کرده است گفت: مسئولان به فکر چاره اندیشی منطقی برای حل مشکلات اقتصادی اقشار آسیب پذیر جامعه باشند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در خطبه های نمازجمعه امروز این شهر افزود: نظارت بر بازار و کنترل نحوه توزیع اجناس ضروری مردم از جمله مسئولیت مدیران دستگاه های اجرایی است که باید وظایف خود را انجام دهند.
وی ادامه داد: مردم ضعیف جامعه از وضعیت کنونی و گرانی ها ناراضی هستند و نمی توانند امور زندگی خود و خانواده اشان را اداره کنند بنابراین باید با مدیریت جهادی و کار انقلابی اقدام کرد.
امام جمعه مهریز به درس های دفاع مقدس اشاره کرد و تاکید نمود: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس با نیروی ایمان نه تنها بر دشمن بعثی که بر دشمنان زیادی با دست خالی پیروز شدند.
محی الدینی تصریح کرد: باید درس های دفاع مقدس توسط سرداران و رزمندگان آن دوران در مدارس و دانشگاه ها بازگو شود تا همه در جریان اصل مسائل و واقعیات قرار گیرند.
وی همچنین به عبرت های عاشورا اشاره کرد و گفت: پیام شهدای کربلا بر ایستادگی و مقاومت بر برابر دشمنان استوار است و باید این فرهنگ والا روز به روز تبلیغ شود.
7541/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.