به گزارش ایرنا، این مددجوی بهابادی که ساکن روستای کمکوئیه بهاباد است، گفت: روستای ما درگذشته بزرگ‌ترین روستای شهرستان بهاباد بود اما به‌مرور زمان جمعیت ساکن در روستا به شهر مهاجرت کردند به‌ نحوی‌ که به روستای مرده لقب گرفت.
وی افزود: به دلیل مشکلات زندگی شهرنشینی و مشکلات اقتصادی با تعدادی از دوستان مشورت کردم و با توجه به مشکلاتی که در شهر داشتیم مصمم شدیم به زادگاه خود برگردیم.
احمد رضا توکلی یادآور شد: قطعه زمینی از پدرم در اختیارم بود اما سرمایه اولیه برای آغاز کار نداشتم بنابر این به کمیته امداد بهاباد مراجعه و موضوع را با آن‌ها در میان گذاشتم و آن‌ها هم از هدفی که در نظر گرفته بودم ابراز خوشحالی کردند و آمادگی خود را برای ارائه تسهیلات اشتغال اعلام کردند.
وی بیان کرد: سال 86 از کمیته امداد 80 میلیون ریال وام اشتغال دریافت کردم و با این مبلغ 80 رأس دام خریداری و در کنار کار کشاورزی به دامداری مشغول شدم و سپس با توسعه کار، تعداد دامها به 200 رأس گوسفند رسید.
احمد آقا اظهار داشت: روستائیان را کنار هم جمع کردم و برای توسعه و آبادانی روستا گروهی تشکیل دادیم و موفق شدیم تا به امروز طرح‌های شغلی مختلفی ازجمله پرورش بلدرچین، زنبورعسل، ماهی قزل‌آلا و کشت گیاهان دارویی همچون مرزنجوش و زعفران را با همکاری یکدیگر به سرانجام برسانیم.
وی بابیان اینکه افتخار می‌کنم یک روستایی هستم افزود: حدود 100 اصله درخت گردو را با همکاری دوستانم که از شهر به روستا بازگشتند، کاشتیم و با این کار گام بلندی برای احیای روستا برداشتیم.
توکلی با اشاره به حمایت‌های کمیته امداد در پایداری طرح‌های اشتغال در روستا تاکید کرد: کمیته امداد علاوه بر اعطای تسهیلات اشتغال، دوره‌های مختلف آموزشی را نیز برای پایدارسازی و توسعه طرح‌های ایجادشده برگزار کرد که بسیار مؤثر بود ضمن آنکه کارشناسان این نهاد نیز به‌صورت دوره‌ای از طرح‌ها بازدید دارند و مشاوره‌های لازم را برای فروش بهتر محصولات تولیدی ارائه می‌کنند.
وی به جوانانی که از روستا به شهر مهاجرت می‌کنند توصیه کرد با بازگشت به روستا علاوه بر تأمین مایحتاج خانواده به‌عنوان یک تولیدکننده به رونق اقتصادی کشور نیز کمک کنند.
با همت و تلاش این مددجوی کارآفرین و همراهی روستائیان، این روستا بعنوان روستای نمونه کشوری انتخاب شد.
رمضان باقری رییس کمیته امداد بهاباد با تایید فعالیت این جوان روستایی در زادگاه خود گفت: نامبرده در مجموع 18 میلیون تومان وام از این نهاد و بانک، دریافت و نسبت به رونق اقتصادی روستا اقدام کرد.
بهاباد در 200 کیلومتری شهر یزد قرار دارد.
9877/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.