به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز چهارشنبه در نشست شورای بانک های استان قزوین با بیان اینکه حل مسایل و مشکلات اقتصادی مهم ترین اولویت کشور است که مدیران باید به آن توجه داشته باشند،افزود: گره خوردن مشکلات اقتصادی با موضوع اشتغال بزرگترین چالش فعلی در کشور به شمار می رود.
وی اضافه کرد: چون در آینده امکان اعمال تحریم های بیشتر توسط دشمنان وجود دارد به بخش تولید باید نگاه حمایتی ویژه داشت تا ماشین آلات مورد نیاز این بخش هرچه زودتر وارد کشور شود.
استاندار قزوین گفت: یکی از اصلی ترین وظایف بانک ها تجهیز منابع مالی مورد نیاز بخش تولید است اما این موضوع نباید مانع و وقفه ای در ارایه تسهیلات خرد و کوچک به مردم شود.
زاهدی در ادامه با بیان اینکه موسسات مالی غیرمعتبر با فعالیت خود خیلی از مردم را نسبت به فعالیت بانک ها بی اعتماد کرده اند،اظهار داشت: باید با فعالیت های مناسب اعتماد جامعه را به سیستم بانکی کشور بازگرداند.
وی در ادامه از قزوین به عنوان یکی از استان های بسیار فعال در زمینه تولید و اشتغال کشور نام برد و گفت: این استان فضای بسیار خوبی برای توسعه فعالیت های صنعتی و کشاورزی و گردشگری دارد که در این بین نقش بانک ها مهم و غیرقابل انکار است.
زاهدی اظهار داشت: میزان معوقات بانکی در استان قزوین نسبت به سایر استان ها کمتر است و فرهنگ بالای مردم در حمایت از سرمایه گذاری قابل توجه و امیدوار کننده است.
وی با بیان اینکه بانک ها در شرایط فعلی باید هوای بخش تولید را بیش از همیشه داشته باشند، گفت: هیچ راهی برای جز تقویت تولید برای برون رفت از مشکلات اقتصادی نداریم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین در ادامه این نشست گفت: کمیته وصول مطالباتی بانکی در استان فعال تر خواهد شد و درخصوص نسبت مصارف به منابع، بانک ها باید رعایت کنند.
منوچهر حبیبی افزود:در چهارماهه اول امسال حدود بیست و یک هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است که بیشترین پرداختی ها مربوط به بخش خدمات و صنعت بوده اند.
وی خاطر نشان کرد بند واو تبصره 16 درخصوص بخشودگی جرایم تسهیلات واحدهای تولیدی که قبلا ابلاغ شده باید توسط بانک ها اجرا شود و دستگاه قضایی بشدت این موضوع را پیگیر است که این دستور العمل بطور کامل اجرا شود.
6104*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.