محمد حسین سلمانی ندوشن روز چهارشنبه در حاشیه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت یک میلیون و 190 هزار و 385 تن کالا به ارزش 9 هزار و 930 میلیارد و 448 میلیون ریال معادل 234 میلیون و 780 هزار دلار صادر شد.
وی متوسط ارزش هر کیلوگرم کالای صادراتی را 20 سنت عنوان کرد و افزود: عمده صادرات مربوط به عراق، پاکستان، افغانستان ، ترکیه ، گرجستان، جمهوری کره و هلند است .
مدیرکل گمرکات یزد عمده کالاهای صادراتی را کاشی و سرامیک ،
میلگرد، نایلون، ظروف شیشه ای ، هیدرو کربن و اکسید مولیبدن ذکر کرد.
سلمانی ندوشن میزان واردات کالا به گمرکات یزد را 16 هزار و 680 تن به ارزش 2 هزار و 138 میلیارد و 349 میلیون ریال معادل 51 میلیون و 413 هزار دلار اعلام کرد.
وی اضافه کرد: این میزان واردات نسبت به پنج ماهه سال قبل از نظر وزن 33 درصد و از نظر ارزش 9 درصد افزایش دارد.
به گفته این مسئول عمده واردات کالا مربوط به ترکیه ، چین ، ایتالیا ، کره جنوبی، اسپانیا ، امارات متحده عربی، هلند ، هند و اتریش است.
یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت چهارمین استان صنعتی کشور با 54 درصد تولید کاشی کشور به عنوان مهمترین محصول صادراتی استان و سرامیک ایران نخستین و بزرگترین تولید کننده این صنعت در ایران و نهمین تولید کننده آن در جهان است.
یزد سال‌ های گذشته از لحاظ ارزش و وزن کالا در بین گمرکات کشور در رتبه 9 قرار داشت و الان از لحاظ ارزش کالا در رتبه 18 و وزن در رتبه هفتم قرار دارد.
1968/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.