به گزارش ایرنا، بخش صنعتی مولدترین بخش اقتصادی کشور است که در کنار ایجاد ارزش افزوده، منبع اصلی ایجاد اشتغال به ویژه برای دانش‌آموختگان دانشگاهی است.
در سال 96 تنها حدود 50 میلیون دلار کالا از گمرک استان سمنان به کشورهای جهان صادر شد و براساس برنامه ریزی های انجام شده و رفع موانع توسعه ای، صادرات کالا از این منطقه از کشور به نقاط مختلف جهان حدود یک میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.
استاندار سمنان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت : صادرات یک میلیارد دلاری کالا در بخش های مختلف اقتصادی استان از جمله کشاورزی، صنعت و معدن برای 2 سال آینده هدفگذاری شده است.
سیدشهاب‌الدین چاوشی افزود : سال گذشته میزان صادرات استان 50 میلیون دلار بود که این رقم با توجه به تعداد واحدهای صنعتی و تولیدی فعال در استان چندان رضایت بخش نیست.
وی اظهارداشت : حدود یکهزار و 800 واحد صنعتی و تولیدی در استان فعال است اما ارز آوری این واحدها چندان رضایت بخش نیست و باید با بسته بندی و کیفیت بخشی به کالاهای تولیدی برای ورود به بازار های جهانی خودمان را آماده کنیم.
وی خاطرنشان کرد : تطبیق بازار هدف با ظرفیت های موجود به رونق اقتصادی در سمنان می انجامد و شناسایی این بازار باید با تکیه بر مسایل اجتماعی ،توجیه اقتصادی داشته باشد.
چاوشی با تاکید بر لزوم برطرف شدن مشکلات فراروی تجار ایرانی در بحث افزایش تعرفه‌های رفت و آمد، ادامه داد : مواردی که ترغیب تولیدکنندگان داخلی را در بحث صادرات کالا کاهش می‌دهد باید ارزیابی و موانع بازار فروش، سرمایه‌گذاران برطرف شود.
استاندار سمنان ادامه داد : هم افزایی دستگاه‌های اجرایی برای افزایش صادرات در استان ضروری است و موضوع ورود به بازارهای جهانی و رفع مشکلات فراروی صادرات و اتخاذ تدابیر و تصمیم ‌گیری برای توسعه صادرات استان، از مواردی است که باید نهاد های اجرایی به آن توجه کنند.
چاوشی اضافه کرد : در سال گذشته حدود 400 هزار تن کالا به 38 کشور جهان از قبیل افغانستان، عراق، پاکستان، جمهوری کره، امارات متحده عربی ترکیه صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 28 درصد و از نظر دلاری 26 درصد افزایش داشت.
استاندار سمنان با اشاره به این که با وجود کاهش 1.2 درصدی میزان صادرات در سال گذشته در کشور، صادرات استان سمنان 26 درصد افزایش داشته است، گفت : با حمایت های بیشتر از صادرکنندگان استان می توان از این میزان رقم هم بیشتر صادرات کالا انجام شود.
به گزارش ایرنا ، در سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و سه درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم ‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
استان بیش از 700 هزار نفری سمنان یکهزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی دارد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.