اصغر دشت آبادی روزشنبه به ایرنا گفت: در شهرستان اردکان تعداد 150 تعاونی فعال با تعداد 63 هزارو 257 نفر عضو وجود دارد که از این تعداد 40 هزار و 296 نفر مرد و 22 هزار و 961 نفر زن هستند.
دشت آبادی یادآور شد: همچنین با توجه به پتانسیلی که در روستاها در شیوه کار تعاونی وجود دارد تعداد 8 روستاتعاون با اشتغال 211 نفر و با عضویت 162 نفر در سطح شهرستان فعالیت دارند.
این مسئول افزود: شرکت تعاونی حمل و نقل کامیونداران اردکان هم با فعالیت در زمینه حمل و نقل و شرکت تعاونی بعنوان تعاونی برتر استانی در سیزدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان یزد دست یافت.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردکان در ادامه با بیان اینکه هفته تعاون فرصت ارزشمندی است تا بتوانیم جایگاه راهبردی این بخش را به درستی تبیین نماییم، تصریح کرد: بر اساس اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی بخش تعاونی یکی از سه زیرساخت اصلی نظام اقتصادی کشور است و هدف اصلی بخش تعاون توسعه همراه با عدالت اجتماعی است .
دشت آبادی اظهار داشت: در واقع گسترش تعاونی‌ها در کوچک سازی دولت و جلوگیری از کارفرمای مطلق شدن دولت و همچنین قرار دادن سرمایه و مدیریت در اختیار نیروی کار نقش اساسی دارد.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.