فاطمه دانش یزدی روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار کرد: زنان به عنوان مدیران سبد مصرف خانواده‌ می توانند نقش مهمی را در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و رویکرد حمایت از کالای ایرانی بازی ‌کنند.
وی افزود: باید به جای صحبت از تعادل جنسیتی در مسئولیت پذیری و ایفای نقش برای عرصه های مختلف نگاه جامعه به سمت شایسته سالاری معطوف شود تا نیروهای کارآمد و نخبه بتوانند برای حل مشکلات در عرصه های مختلف به میدان بیایند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد خاطرنشان کرد: هرچند این استان از ظرفیت ها و توانمندی های شاخصی در زمینه صنایع دستی، هنر، گردشگری، تولیدات مختلف صنعتی بویژه نساجی برخوردار است، اما نقش زنان در عرصه های اقتصادی بسیار کمرنگ است.
به گفته دانش یزدی ، مجموعه دفتر یادشده تلاش دارد تا با شناسایی توانمندی های بانوان در عرصه اقتصادی و نیز بررسی بازارهای هدف در داخل و خارج کشور بتواند با مشارکت سازمان های مردم نهاد(سمن ها) و سایر دستگاه های اجرایی، این جریان را به پویایی هرچه بیشتر برساند.
وی تأکید کرد: زمانی می توان در عرصه اقتصادی شکوفا و موفق گام برداشت که از تمام توان موجود در جامعه استفاده کرد و علاوه بر آن توانمندی جدید نیز خلق شود و در مرحله بعد با نگاه کارشناسی به شناخت و معرفی اولویت های اقتصادی استان با تاکید بر نقش آفرینی بانوان توانمند ورود پیدا کرد.
دانش یزدی تصریح کرد: استان یزد با توجه به ظرفیت های موجود می تواند به بزرگترین صادر کننده پوشاک، سایر محصولات نساجی و مدل های فاخر ایرانی – اسلامی تبدیل شود ولی این فرصت نیز تاکنون نادیده گرفته شده و نیازمند برنامه ریزی و توجه جدی است.
مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری یزد اظهار داشت: تولید پوشاک و محصولات نساجی بر مبنای معرفی نمونه های فاخر ایرانی و اسلامی می تواند بخشی از یک اقتصاد تاثیرگذار را با ایفای نقش بانوان در عرصه های ملی و بین المللی فراهم سازد.
وی ادامه داد: این نوع تولید، نقش موثری در ایجاد اشتغال نیز خواهد داشت.
دانش یزدی در عین حال تاکید کرد: باید بدانیم در کدام قسمت ها دارای توان تجاری و مزیت نسبی رقابت هستیم تا اشتغال زنان هنرمند، تحصیلکرده و خانه دار را به آن سمت سوق دهیم زیرا ورود بانوان به عرصه های اقتصاد با نگاه دانش بنیان جهشی اقتصادی و تولید ثروتی پایدار به همراه خواهد داشت.
از جمعیت یک میلیون و 138 هزار نفری استان یزد 51 درصد را مردان و 49 درصد را زنان تشکیل می دهد.
هم اکنون نسبت جنسی زن در استان یزد 100 به 106 مرد است.
1968/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.