به گزارش ایرنا، محمدعلی نجفی روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت که مجموعه دستگاه های اجرایی با هدف خدمات رسانی به مردم فعالیت های گسترده ای در سطح استان دارند که راه اندازی بخش مسافری فرودگاه بین المللی پیام از مهم ترین هدایای دولت به مردم البرز در این روزها است.
وی بیان داشت: 342 پروژه عمرانی در البرز آماده بهره برداری داریم که بخش مسافری فرودگاه پیام به عنوان دستاوردی جدید و در زمره مهم ترین پروژه ها قرار گرفته است.
نجفی خاطرنشان کرد: پروژه های آماده افتتاح در بخش های مختلف آموزش،عمران ، روستایی و اطلاعات و فناوری است که درمقایسه با سال گذشته 230 درصد رشد دارد.
وی ادامه داد: نیروگاه های خورشیدی، تولیدات محصولات ساختمانی و نساجی از دیگر عناوین پروژه های آماده شده برای بهره برداری است که نقش موثری در خدمات دهی بهتر خواهد داشت.
استاندارالبرز گفت: امروز شاهد اقدامات موثری در حوزه فناوری ، گردشگری و دانش بنیان استان البرز هستیم و بخش گردشگری آن با توجه به پتانسیل های موجود درآن تقویت شده است.
وی افزود: در بخش گردشگری 143میلیارد تومان پروژه آماده گشایش است.
استاندار البرز اظهار داشت: 10 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی برای راه اندازی فرودگاه پیام پیش بینی شده و بحث زباله های اطراف آن نیز که هزینه سنگینی دارد با جدیت دنبال می شود.
نجفی گفت: یکی از پروژه هایی که تحرک جدی در آن شکل گرفت آزاد راه همت است که با معضل جدی عدم نقدینگی همراه و نیمه تعطیل بود.
وی اضافه کرد: معارض جدی ساکنان شهرک المهدی از دیگر مشکلات این پروژه بودکه اکنون 89 درصد پیشرفت دارد و اگر با همین سرعت پیش رود و منابع لازم تامین شود در دهه فجر یا اخر سال افتتاح می شود.
نجفی ادامه داد: پروژه آزاد راه تهران - شمال نیز از دیگر پروژه های مهم است که 50 درصد از طریق دولت و 50 درصد از طریق بنیاد مستضعفان سرمایه گذاری شده 30تا 33 درصد بار ترافیکی البرزرا می کاهد.
وی گفت: پروژه قطاربرقی کرج - هشتگرد امروز فعالیت خوبی دارد.
استاندارالبرز یاد آورشد: پروژه کنار گذر جنوبی و گاز رسانی به طالقان ، بخش آسارا، تامین آب شرب شهرجدید هشتگرد از دیگر اقدامات موثر درحال انجام است.
وی ادامه داد: ثبت 160درصدی تحقق اشتغال درسامانه کار که بیش از تعهد 33 هزار نفری البرز بود و به 45 هزار نفر رسید از دیگر اقدامات موثر در حوزه اشتغال بوده است.
نجفی گفت: استان البرز از ظرفیت لازم برای اشتغالزایی برخوردار است و امیدواریم امسال به مرز 60 هزار نفر اشتغال برسیم .
وی افزود: درحوزه اشتغال روستایی البرز در کشور سرآمد است .
استاندار البرز یادآورشد: افزایش احزاب و دفاتر از 9 به 32 حزب در دولت دوازدهم از اقدامات موثر در حوزه سیاسی بوده است.
وی اضافه کرد: تعداد تشکل های مردم نهاد البرز از 50 تشکل در دوران قبل از دولت تدبیر و امید اکنون به 420 تشکل رسیده است.
8029/6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.