به گزارش ایرنا ، آیت الله 'محمدرضا ناصری' در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر یزد افزود: قوه مقننه و مجریه به خوبی این مهم را نشان دادند.
وی در ادامه اظهار داشت: مسئولان، همیشه از اقتصاد حرف می زنند اما کمتر از فرهنگ سخن می گویند در حالی که اگر فرهنگ درست شود ایمان و اقتصاد درست می شود و فرزندان از طفولیت مومن و با خدا خواهند شد.
به گفته وی همچنین وقتی فرهنگ و ایمان درست شود احتکار ، دزدی و تکیه به دشمن نخواهیم داشت .
خطیب جمعه یزد با بیان اینکه در این خصوص آموزش و پرورش خیلی وظیفه سنگینی دارد و مجلس به وزیر کمک کند تا فرهنگ تقویت شود تصریح کرد: برخی مدیران حال ندارند و کم کاری می کنند، باید جدی باشند تا پیشرفت کنیم .
ناصری اضافه کرد: برای هر مسأله ای باید از مردم کمک بخواهیم تا خودشان مسائل را حل کنند، مشکلات اقتصادی کاهش یابد و از کالاهای ایرانی همچون اول انقلاب، حمایت کنند.
وی بر افزایش نظارت ها تاکید کرد افزود: بدون رسیدگی به یکباره انبارها را نباید خالی کرد و به بازار ریخت چون در آینده، مشکل پیدا می کنیم، باید با برنامه ریزی پیش برویم.
امام جمعه یزد در بخش دیگری از خطبه های نماز یادآور شد: بر اساس آیات قرآن ، شیطان و دشمنان مخالف پیشرفت شما هستند و از منحرف شدن، گناه و مصیبت ها خوشحال می شوند به همین دلیل توطئه می کنند و اگر در مقابل آنها تقوا پیشه کرده و صبر و مقاومت کنید مکر آنها به شما ضرری نمی رساند.
وی با تبریک ولادت امام هفتم اظهار داشت: صبر را ائمه اطهار داشتند که نمونه آن امام موسی کاظم (ع) بودند که اسوه و الگوی مقاومت بود و در رفتار و کردار، همه دشمنان را نرم می کرد و در زیر شکنجه هم دین را تبلیغ می کرد.
وی با تبریک غدیر درباره پیامهای مباهله گفت: پیام این است که به مستمندان کمک کنیم ، احتکار نکنیم و بعد از کمک کردن هم منت نداشته باشیم، کارهای ما برای رضای خدا باشد و بجای ریاکاری، خدا را با نیت پاک در زندگی بیاوریم و تقوا پیشه کنیم.
1968/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.