رئیس اداره محیط زیست آستارا روز دوشنبه در حاشیه این برنامه فرهنگی به خبرنگار ایرنا گفت: تالاب استیل با 138 هکتار وسعت و درختان توسکا در هفت کیلومتری جاده آستارا به تالش، از مناطق گردشگری این شهرستان است.
محمدرضا روشنی افزود: در دین اسلام به حفاظت محیط زیست تاکید شده و در نظام جمهوری اسلامی نیز به عنوان یک اصل قانون اساسی مطرح شده و در دستورات مقام معظم رهبری نیز مشهود است.
وی بیان کرد: برای دستیابی به محیط زیست پایدار توام با توسعه، باید آموزش های عمومی فراگیر شود و گفتمان سازی حفظ محیط زیست را تکلیف اجتماعی و شرعی بدانیم.
وی ادامه داد: حضور فعالان محیط زیست و تقویت تشکل های مردمی در حفظ طبیعت نقش محوری دارد و رویکرد دولت تدبیر و امید، توجه به نهادهای مدنی و تقویت مشارکت های اجتماعی است و در آستارا نیز به این امر توجه می شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا افزود: فرهنگ اجتماعی مهم ترین عامل پیشگیری از تخریب محیط زیست است و باید در این راستا برای رسیدن به فهم مشترک تلاش کنیم.
مریم توشه مسئول گروه مردم نهاد همیاران طبیعت آستارا نیز گفت: تالاب استیل از سرمایه های طبیعی و خدادادی این شهرستان و گیلان است و همه باید در صیانت آن کوشا باشیم و برای نسل های آینده حفظ کنیم.
وی تاکید کرد: باید با ریختن زباله در سطل های تعبیه شده در اطراف مناطق طبیعی، برای حفظ محیط سبز و زیبا تلاش کنیم.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و روزانه به طور میانگین 120 تن زباله در آن تولید و در منطقه داداش آباد در نزدیکی ساحل خزر دفن می شود.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.