به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله محمد محمدی گلپایگانی پیش از خطبه های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت افزود: نظام جمهوری اسلامی طی 40 سال متحمل بحران های شدیدی شده که با رهبری داهیانه امام راحل و هدایت های مقام معظم رهبری ، این بحران ها پشت سر گذاشته شده است.
وی اظهار کرد: انرژی هسته ای، مسائل موشکی و ... بهانه است بلکه دشمنان استعمارگر با اساس انقلاب اسلامی مشکل دارند.
رئیس دفتر رهبری ادامه داد: در لحظه های سخت جنگ تحمیلی، گاه از فروش سیم خاردار به کشور دریغ می شد اما امروز با هدایت های مقام معظم رهبری ، خوشبختانه صلاحیت نظامی ما به جایی رسیده که امروز بیشتر احتیاجات را خودمان برآورده می کنیم.
آیت الله محمدی گلپایگانی تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران توانمندی های زیادی دارد و به همین دلیل است که دشمن جرات تعرض به خاک میهن ما را نمی دهد چراکه می داند در این بیشه، شیران دلیری خفته اند.
وی در ادامه سخنانش، قبل از اعطای حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به آیت الله رسول فلاحتی نماینده جدید ولی فقیه در گیلان افزود: از صحبت های آیت الله زین العابدین قربانی نماینده پیشین ولی فقیه در گیلان در مورد ساختمان همجوار مصلی امام خمینی (ره) رشت سوء برداشت شده و این ساختمان متعلق به مقام معظم رهبری و دفتر ایشان نیست و حضرت آقا فرموده اند از وجود چنین ساختمانی، بی اطلاع بوده اند.
وی ادامه داد: اگرچه احقاق حقوق افراد را در ساختمان یادشده پیگیری می کنیم، اما مسئولیت این ساختمان و دیگر ساختمان های مشابه در سراسر کشور با ائمه جمعه و نهاد سیاست گذاری ائمه جمعه است‌ و هیچ ارتباطی به معظم له و دفتر ایشان ندارد.
آیت الله محمدی گلپایگانی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های آیت الله قربانی نماینده پیشین ولی فقیه در گیلان گفت: سابقه انقلابی گیلان بر کسی پوشیده نیست و این استان منشأ خدمات عظیمی در راستای دین و انقلاب اسلامی بوده است.
وی ادامه داد: آیت الله قربانی که عنصر فرهیخته فرهنگی هستند و خدمات فراوانی در راستای تبلیغ دین دارد، طی نامه ای به رهبر معظم انقلاب، از اقامه نماز جمعه عذرخواهی و معظم له نیز با درخواست ایشان موافقت و آیت الله رسول فلاحتی گیلانی را بعنوان نماینده جدید ولی فقیه در گیلان منصوب کردند.
وی منشأ اتفاقات پس از نامه آیت الله قربانی را از خارج کشور و بی اثر دانست و افزود: نماز جمعه متعلق به یکایک ملت اسلامی است و هر آنچه که لازمه نمایندگی ولی فقیه است، در آیت الله فلاحتی گیلانی وجود دارد.
وی در خاتمه، حکم نمایندگی ولی فقیه در استان گیلان از سوی مقام معظم رهبری را به آیت الله رسول فلاحتی اعطا و از زحمات آیت الله زین العابدین قربانی تقدیر کرد.
1881/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.