به گزارش ایرنا، سرهنگ دوم پاسدار محمد میری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری و همزماانی هفته معلم با هفته عقیدتی- سیاسی، اظهار داشت: با بهره‌گیری از مکتوبات شهید مطهری که مورد تایید امام راحل است این نهاد فعالیت وسیعی را در زمینه تربیت و پرورش افرادی با هدف حفاظت از دین و ترویج آن آغاز کرده است.
وی بیان داشت: هفته عقیدتی سیاسی فرصتی برای بهره‌گیری از عالمان و بزرگان نظام جمهوری اسلامی به منظور تقویت پایه‌های انقلاب است.
وی تصریح کرد : دوازدهم اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد مطهری که به عنوان هفته عقیدتی- سیاسی و هفته معلم نامگذاری شده است، در واقع فرصت مغتنمی است که تفکرات و اندیشه های شهید مطهری را برای مردم برجسته کنیم و از تلاش های جهادگران علمی در عرصه های تعلیم و تربیت، اخلاق، معرفت و بصیرت تجلیل شود.
مسئول عقیدتی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز افزود: هفته عقیدتی- سیاسی محصول اندیشه ها و قلم پاک استاد شهید مطهری(ره) درزمینه مربی سازی در سپاه و بسیج بود که نمونه بارز آن انتشار کتاب های پر محتوا و سخنان گهربار آن شهید بزرگوار است.
وی تصریح کرد: الگویابی از حماسه و قیام خونین عاشورای امام حسین (ع) مهم ترین مقوله ای است که شهید مطهری به عنوان یک متفکر و احیاگر دینی به آن می پردازد و تلاش فراوانی برای ارائه تفسیری جدید و متناسب با نیازها و شرایط سیاسی زمان از آن به عمل آورد است.
میری گفت: تعریف هویت بسیج و بسیجی، تعمق و تدبر در فهم آن، یکی از ضروری ترین نیاز ها و وظایف امروز نسل امروز بسیج در آستانه ی آغاز دهه ی چهارم انقلاب اسلامی است که بدون توجه به آن بسیج در معرض تهدید خطر ها و آفات جدی قرار خواهد گرفت.
وی افزود : بسیجیان سلحشور در تمامی صحنه ها و عرصه های مختلف و در مسیر انقلاب حضوری چشمگیر و بی نظیر داشته و دارند که نمونه بارز آن، حضور چشمگیر بسیجیان در طول هشت سال دفاع مقدس بود که با تمام وجود در جبهه های حق علیه باطل ایستادگی کردند.
مسئول معاونت عقیدتی سپاه استان البرز با اشاره به نامگذاری سال 97 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی، اظهار داشت: در دهه اخیرمقام معظم رهبری بر بحث اقتصاد و فرهنگ تاکید دارند زیرا بر اساس سند چشم انداز، باید در سال 1404 در قله منطقه قرار بگیریم، به لطف الهی در حوزه‌های علم و فناروی، علوم هسته‌ای، دانش سایبری و اقتدار بین المللی و بنیه دفاعی در جایگاه رفیعی قرار گرفته‌ایم و ما در مجموعه سپاه و بسیج نباید نسبت به این موضوع بی تفاوت باشیم.
وی ادامه داد : لذا عنوان شعار سال (حمایت از کالای ایرانی) ارزش و معیارهای اسلامی از دیدگاه شهید مطهری (ره) و سیر مطالعاتی ایشان محور فعالیت های هفته عقیدتی سیاسی در سال 97 می باشد.
میری اضافه کرد: برنامه ‌های خوبی برای این هفته در نظر گرفته شده به طوری که امسال 168 عنوان برنامه از طریق حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت اجرا شود که مهم ترین آن تجلیل و تکریم از اساتید و مربیان عقیدتی سیاسی، هادیان سیاسی، مربیان و سرگروه های سیاسی و معلمین بسیجی در سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز و در تمام رده های تابع است.
مسئول عقیدتی سپاه استان البرزعنوان کرد: نشست‌های بصیرتی سیاسی در تمام پایگاه‌های مقاومت سپاه ناحیه، دیدار با ائمه جمعه، غبارروبی مزار شهدا و مسابقات کتابخوانی از دیگر برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی به شمار می‌رود.
وی خاطرنشان کرد: مدارس یکی از محورهای اصلی بصیرت‌افزایی بوده که در این زمینه از ظرفیت هادیان سیاسی استفاده خواهد شد.
وی ادامه داد:همچنین برنامه‌هایی تحت عنوان دیدار با خانواده شهدا، اجرای مراسم زنگ سپاس معلم در مدارس در سطح استان، نشست علمی حکمت مطهر، نشست سیاسی بصیرتی، برگزاری محافل روشن‌فکری در این هفته برگزار می‌شود.
میری بیان کرد: دشمنان به نظام چشم دوخته و در پی فرصتی برای توطئه‌ چینی علیه انقلاب بوده اما خوشبختانه مردم و مسئولان همواره پشتیبان نظام هستند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از اصولی ترین اهداف مجموعه بسیج و سپاه حفظ و حراست از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است و هر جا که حس شد دستاوردهای انقلاب مورد تهدید قرار گرفته است، بسیج وارد عرصه می شود.
6156/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.