فرمانده سپاه آستارا روز دوشنبه در حاشیه همایش برترین های مساجد در مسجد جعفر صادق (ع) این شهرستان به خبرنگار ایرنا گفت: این همایش در محورهای امام جماعت، هیات امنا و فرمانده پایگاه برگزار و 12 نفر از چهار مسجد تجلیل شدند.
سرهنگ جهانبخش آرمان افزود: ائمه جماعات، فرماندهان پایگاه و هیات امنا باید با روشنگری و شفاف سازی، مردم را از توطئه شوم دشمن در قالب جنگ نرم مطلع کنند.
وی بیان کرد: مساجد نماد وحدت جامعه اسلامی است و دشمنان با ضربه به مسجد و کمرنگ کردن نقش آن در وحدت، برای تفرقه در بین مسلمانان تلاش می کنند.
آرمان با بیان این که محرومیت زدایی با محوریت مناطق روستایی در دستور کار سپاه پاسداران است افزود: در روستاهای آستارا برای ساخت هر مسجد 500 میلیون و برای بازسازی هر مسجد 200 میلیون ریال منظور شده است.
شهرستان آستارا دارای 87 مسجد است.
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا؛ امام جمعه آستارا روز دوشنبه در آئین گرامیداشت سالروز ولادت امام هادی (ع) در مسجد روستای ویرمونی گفت: حضرت امام هادی (ع) امت را به پارسایی و زهد فرا می خواند و باید ویژگی های اخلاقی این امام همام الگوی جوانان باشد.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: آموزه‌های عملی امام هادی (ع) زمینه سعادت و کمال انسان را در تمام سطوح فراهم می‌کند و باید مورد توجه عام و خاص قرار گیرد.
وی بیان کرد: امام دهم شیعیان در 33 سال امامت با زهد و پاکدامنی، مردم را به سعادت حقیقی رهنمون می کرد و در پیشگاه والای خدا با ترس و خشوع می ایستاد و شیعیان زیادی از رفتار، کردار و سخنان آن امام همام تبعیت می کردند.
مولودی خوانی و توزیع شیرینی از بخش های دیگر این آئین بود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.