به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی شامگاه یکشنبه در همایش گرامی داشت روز جهانی مسجد، افزود: مسجد پیوند دهنده فرد و جامعه در اندیشه و مکتب اسلام است و از این منظر باید به گسترش و ترویج فرهنگ مساجد بپردازیم.
وی اظهار داشت: این مسئله را باید ریشه یابی و آسیب شناسی کنیم تا نقص هایمان آشکار شده و برای حل آن دنبال راهکار باشیم، همچنین خودمان را در این زمینه مورد قضاوت قرار داده و ببینیم که چه نمره ای به عملکردمان خواهیم داد.
امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: باید از روحانیونی که به مساجد نیمه تعطیل و غیر فعال رفته و در عرض دو سه سال تحول بزرگی در آنجا ایجاد می کنند قدردانی و حمایت کرد.
خاتمی ادامه داد: به صراحت عرض می کنم سطح مساجد استان در تراز اسلامی نیستند، وقتی نقصی مطرح می شود دنبال مقصر نگردیم، عیب را در درون رفتارهای خودمان جستجو کنیم.
امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: این مسئله که مقصر فرد یا گروه دیگری است در زنجان پررنگ است و این موضوع به هیچ عنوان شایسته ما نیست.
وی گفت: اینکه بیان می شود باید همیشه در برطرف کردن نقایص از خودمان شروع کنیم حرف بنده نیست حرف قرآن است، لذا باید به این مسئله توجه داشت.
به گزارش ایرنا، در پایان این این همایش با حضور برخی مسئولان استانی و مسئولان ناحیه سپاه پاسداران شهرستان زنجان، از ائمه جماعات، هیات امنا و فرماندهان بسیج نمونه و فعال قدردانی شد.
3216/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.