به گزارش خبرنگار ایرنا، ناخدا یکم عرشه عبدالوهاب طاهری روز شنبه در آئین تودیع و معارفه فرمانده پایگاه دریایی آستارا در این پایگاه گفت: دریادلان ما برای همکاری با کشورهای دیگر و مقابله با پدیده دزدان دریایی، فراتر از آب های سرزمینی در آبراه ها، تنگناهای دریایی، خلیج های عدن و دریای سرخ و کانال های مختلف حضور فعال دارند.
وی افزود: به رغم تلاش ناموفق آمریکا برای انزوای ایران در آب های بین المللی، نیروهای دریایی ما با اقتدار فراوان و در راستای همکاری با کشورهای دیگر در عرصه های مختلف حضور تاثیرگذار دارند.
وی ادامه داد: ایران در شمال و جنوب از افزون بر سه هزار کیلومتر مرز آبی برخوردار است و صیانت از آن و حضور فعال در آب های بین المللی به فن و تخصص، تجهیزات و دانش لازم نیاز دارد.
فرمانده ناوگان دریایی شمال کشور گفت: امنیت ایران در منطقه ای پرتنش مرهون فداکاری نیروهای دریایی و نظامی ماست و دریادلان علاوه بر انجام وظایف خود، با عوامل سخت طبیعی نظیر توفان ها نیز مقابله می کنند و اراده قوی، ولایت مداری و روحیه ایثارگری عامل موفقیت آنهاست.
وی افزود: آسایش مرزهای آبی به بهای سلب آرامش دریادلان حاصل می شود و این افتخار بزرگی برای نیروی دریای است و مسئولان دستگاه های اجرایی و مردم مرزنشین نیز باید با مرزبانان سرحدات آبی همکاری کنند.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا امام جمعه آستارا نیز در این آئین با اشاره به یک حدیث شریف، گفت: نیروهای نظامی به اذن خدا، دژهای محکم و امن برای مردم هستند و لشگریان مطیع رهبری، بیدار و مقتدر مایه افتخار ملت و مسئولان محسوب می شوند.
فرماندار آستارا نیز در این آئین، خزر را دریای صلح و دوستی خواند و پایگاه دریایی این شهرستان را به علت موقعیت مرزی و جغرافیایی، حائز اهمیت خاص دانست.
یونس رنجکش با تبریک هفته دولت، گفت: ما مدیران و مسئولان برای اعتلای حوزه های تحت مدیریت خود، وظیفه شرعی و قانونی داریم و باید پاسدار خون بابرکت شهدا و ارزش های انقلاب اسلامی باشیم.
در پایان این آئین، ناخدا سوم عرشه روح الله آل بویه به عنوان فرمانده پایگاه دریایی غرب خزر (آستارا) معرفی و از زحمت های ناخدا دوم عرشه حمید قنبری که 2 سال فرماندهی این پایگاه را بر عهده داشت، قدردانی شد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، با جمهوری آذربایجان 16 کیلومتر مرز آبی و 38 کیلومتر مرز خاکی دارد.
7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.