به گزارش خبرنگار ایرنا، یونس رنجکش روز پنجشنبه در جلسه کمیته تخصیص آب در فرمانداری آستارا افزود: با لایروبی آب بندان های استیل، ویرمونی و دربند ظرفیت این پهنه های آبی افزایش خواهد یافت تا در ایام کم بارش سال برای آبیاری زمینهای کشاورزی مشکلی ایجاد نشود.
وی بیان کرد: از 11 پهنه آب بندان با 200 هکتار مساحت برای آبیاری 750 هکتار اراضی کشاورزی، پرورش ماهی و مقاصد گردشگری استفاده می شود.
وی ادامه داد: گل و لای آب بندان ها قابلیت استفاده در طرح های عمرانی را دارد و دستگاه های اجرایی علاوه بر کاهش چالش کمبود آب، باید شالیکاران را به بیمه محصولات کشاورزی و کشاورزان را به مصرف بهینه آب توصیه کنند.
رنجکش گفت: آستارا از شرایط جغرافیایی و اقلیمی خاص برخوردار است و باید از رودخانه ها، آب بندان ها و چاه های آن برای مصارف کشاورزی به درستی استفاده شود.
وی تصریح کرد: مسئولان و کشاورزان در کنار یکدیگر با اتخاذ روش های صحیح و هماهنگی های لازم، خسارات احتمالی حوزه کشاورزی را مدیریت و جبران کنند.
مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی آستارا نیز در این جلسه گفت: حدود 9 هزار خانوار در روستاهای این شهرستان از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند و تاسیسات آبرسانی بیشتر روستاها فرسوده است.
محمد غزنویان افزود: 2 هزار و 150 دستگاه کنتور آب در روستاهای آستارا خراب و غیرقابل استفاده است و راه اندازی کنتورهای جدید نیازمند 6 میلیارد و 750 میلیون ریال اعتبار است.
وی ادامه داد: استفاده از کنتورهای فرسوده و خراب باعث هدررفت آب می شود و امیدواریم با اختصاص اعتبار لازم، به تعویض آنها و حفظ منابع آب اقدام شود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در 2 بخش و 62 روستا در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و دارای پنج رشته رودخانه و 11 پهنه آب بندان است.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.