محبعلی رنج ور روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا بیان داشت: باید مردم الگوی مصرف بهینه را رعایت کنند و از مصرف آن برای احشام و کشاورزی بپرهیزند.
وی طول شبکه های موجود شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان را 22 هزار کیلومتر عنوان و اظهار کرد: خطوط انتقال آب شرب به طور معمول طولانی است و از کوچه ها و مزارع عبور می کند و گاهی نیز امکان شکستن آنها وجود دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گیلان از دهیاران و عموم مردم خواست در جاهایی که خطوط انتقال از مدار خارج می شوند، به سرعت اطلاع دهند تا تیم های عملیاتی بتوانند در کوتاهترین زمان ممکن، آن را به مدار بازگردانند.
رنج ور با یادآوری اینکه در مناطق کوهستانی با بروز گرما چشمه ها به سرعت خشک می شوند، خاطرنشان کرد: بدلیل سنگی بودن زمین ها، امکان حفر چاه در نقاط کوهستانی وجود ندارد از این رو همگان بایستی کمک کنند تا از منابع آبی موجود حداکثر استفاده انجام شود.
وی به کیفیت آب در مناطق جلگه ای که منابع شان بدلیل خشکسالی به شدت افت کرده نیز اشاره و اضافه کرد: در برخی جاها، کاهش کمیت بر کیفیت آب شرب نیز به شدت تاثیر گذاشته و بدلیل بالا بودن آهن و منگنز، رنگ و طعم آن تغییر کرده البته این آب شرب، از نظر بهداشتی هیچ مشکلی ندارد فقط طعم و رنگ آن تغییر کرده است.
گیلان 2 هزار و 583 پارچه آبادی دارای سکنه دارد که 2 هزار و یک روستا بالای 20 خانوار هستند. از این تعداد، یک هزار و 626 روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قرار دارند.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.