ایرج شیارکار روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مبدا این محصولات کشاورزی، کشورهای روسیه و گرجستان بود و امسال برای دومین بار به کشورهای مبدا برگشت داده می شود.
وی یاداور شد: سال گذشته حدود یکهزار تن محصول کشاورزی وارداتی نظیر پنبه محلوج، تخته راش، دسته بیل، کاه و کلش خرد شده، دانه کتان، نخود خوراکی و نخود فرنگی از مرز زمینی گمرک آستارا به دلیل رعایت نشدن شرایط قرنطینه، به کشورهای مبدا برگشت داده شده بود.
در سه ماه نخست امسال 114 هزار و 383 تن محصول کشاورزی به ارزش 95 میلیون دلار از گمرک آستارا به کشورهای خارجی صادر و 53 هزار و 83 تن وارد شده است.

** 17 تن پنیر از آستارا صادر شد
رئیس شبکه دامپزشکی آستارا از صادرات 17 تن پنیر خامه ای به ارزش 80 هزار دلار از مرز زمینی گمرک این شهرستان، به کشور روسیه خبر داد.
بهرام پور ضرب روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: این محموله در روز جاری با مجوز اداره کل دامپزشکی استان مازندران و نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان آستارا صادر شد.
پیش از این 80 تن انواع پنیر، شیر و خامه پاکتی، 19 تن ماهی منجمد، چهار تن روغن ماهی و 47 تن پودر ماهی از مرز زمینی این شهرستان به کشورهای روسیه و جمهوری آذربایجان صادر شده است.
اداره کل گمرک آستارا در امور واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، ترانزیت داخلی و خارجی، موافقت نامه تجارت بین المللی، صدور برگ خروج خودرو، امور مسافری، مرجوعی، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد ایران است.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.