عسگر حسنی پور روز سه شنبه در آستانه هفته دولت در گفتگو با خبرنگار ایرنا، روند توسعه و عمران این شهرستان را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: هم اکنون پروژه های مهم زیرساختی در بخش های مختلف راه، آب، گاز رسانی و ... در دست اجراست که نویدبخش توسعه فراگیر این شهرستان است.
وی ادامه داد: در هفته دولت امسال شاهد افتتاح و بهره برداری از 64 پروژه با اعتباری بالغ بر 22 میلیارد تومان در این شهرستان خواهیم بود.
وی با اشاره به درصد پیشرفت طرح های قابل بهره برداری در این شهرستان نسبت به هفته دولت سال قبل افزود: در زمینه تعداد پروژه 33 درصد و اعتبار نیز 73 درصد رشد داشته ایم.
فرماندار رضوانشهر به شاخص های خدماتی در زمینه های مختلف و مقایسه آماری نسبت به سال 92 اشاره و اضافه کرد: شاخص بهره مندی مردم در زمینه برق در سال 92 ، حدود 93 درصد بود که هم اکنون به 98 درصد ارتقاء یافته است.
به گفته حسنی پور، در زمینه بهره مندی از گاز در حوزه شهری به 100 درصد دست یافته ایم و این شاخص در حوزه روستایی طی سال 92 ، 83 درصد بود که امروز به 93 درصد افزایش یافته و در صدد هستیم تا به روستاهای دهستان ارده و جهانگیریه، صالح و زندانه نیز گازرسانی کنیم.
وی درخصوص شاخص بهره مندی مردم روستاهای رضوانشهر و پره سر از آب شرب سالم نیز گفت: شاخص بهره مندی مردم این مناطق طی سال 92 از این نعمت الهی 55 درصد بود که هم اکنون پس از تلاش پنج ساله به 78 درصد رسیده ایم که از شاخص استانی و کشوری هم عبور کرده ایم.
حسنی پور همچنین در زمینه راه گفت: در حوزه راه نیز دارای رتبه 37 درصد بودیم که هم اکنون به 50 درصد دست پیدا کرده ایم.
وی با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد از جمعیت 80 هزار نفری این شهرستان در مناطق روستایی ساکن هستند، گفت: همه تلاش خود را برای کاهش بیکاری به کار بسته ایم و باید راه های تولید و اشتغال را برای مردم هموار کنیم.
هفته دولت از دوم تا هشتم شهریورماه آغاز می شود.
شهرستان رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جمعیت و 120 روستا در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
7293 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.