شاهرخ یوسف زاده چابک روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: این طرح در راستای اجتماعی شدن سلامت به همت معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان و با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری رشت، نیروی انتظامی و هلال احمر به اجرا درآمده است.
وی با اشاره به افتتاح اولین کانون سلامت محله سال جاری در محله حمیدیان رشت اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان با استقرار کانون سلامت محله، به ویژه در محله های کم برخوردار در نظر دارد مشارکت مردم را برای ارتقای سلامت جامعه افزایش دهد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان اظهار داشت: ایجاد نشاط و شور اجتماعی و فرهنگ سازی در بین مردم به ویژه جوانان برای برطرف کردن آسیب های روحی، روانی و اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده از مزایای ایجاد کانون سلامت در محلات است.
وی خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی برای ارایه خدمات مردم در محلات را به چهار گروه مادر و کودک، نوجوان و جوان، میانسال و سالمند تقسیم کرده و آموزش های لازم به هر گروه را ارایه می دهد، بنابر این هدف از اجرای فعالیت کانون های سلامت محله تنها بیماریابی نیست بلکه علاوه بر این به آموزش مستقیم خانواده اهتمام است.
وی بهداشت محیط و تحکیم بنیاد خانواده را دو کارگروه دیگر در اجرای این طرح عنوان و تصریح کرد: کارگروه بهداشت محیط، محیط زیست مردم را بررسی می کند و تحکیم بنیاد خانواده نیز مسایل مختلفی دیگر از جمله طلاق و ازدواج را مورد توجه قرار می دهد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان درباره طرح غربالگری سلامت در محله حمیدیان رشت خاطر نشان کرد: در این باره فرم هایی تهیه شده که اطلاعات بیماری های خاص مردم جمع آوری می شود.
وی تشخیص به موقع بیماری را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: اگر بیماری در فردی زود تشخیص داده شود،زودتر درمان شده و میزان آسیب نیز کمتر است.
با اجرای طرح غربالگری سلامت محله در حمیدیان رشت در دور اول چهار هزار نفر از اهالی این محله تحت پوشش قرار می گیرند.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.