محمدرضا روشنی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: حفاظت اراضی پناهگاه حیات وحش و پارک طبیعت گردی آن با مساحتی بالغ بر یک هزار و 74 هکتار، با توسعه فنس کشی و راه اندازی ابزارهای حفاظتی در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: اداره حفاظت محیط زیست آستارا دارای 2 پاسگاه محیط بانی با هفت نیروی انسانی است و در صورت افزایش میزان مناطق تحت حمایت محیط زیست، با کمبود محیط بان مواجه خواهیم شد.
وی بیان کرد: کنترل اراضی پناهگاه حیات وحش و تالاب استیل آستارا به صورت مستمر ادامه دارد و امسال با تلاش محیط بانان و نیروهای آتش نشانی، چهار حادثه آتش سوزی در آنها مهار شده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت: محل دفن زباله این شهرستان و شیرابه آن تهدید زیست محیطی است و طرح تفیک زباله از مبدا، 50 درصد خانوارهای شهر آستارا و 10 درصد خانوارهای شهر لوندویل را پوشش می دهد.
روشنی ادامه داد: تفکیک زباله از مبدا، بهتر و کم هزینه است و آموزش همگانی نقش بسزایی در ترویج آن دارد و دهیاران و شهرداری ها باید در این رابطه همکاری کنند.
بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در 2 بخش و 62 روستا در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و در این شهرستان، روزانه به طور میانگین 120 تن زباله تولید و در داداش آباد در نزدیکی ساحل خزر دفن می شود.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.