به گزارش خبرنگار ایرنا سجاد موسوی روز سه شنبه در نشست خبری در خانه معلم آستارا گفت: آستارا از نظر جذب و اسکان مسافران فرهنگی رتبه نخست گیلان را دارد و 52 عامل اجرایی ستاد اسکان مسافران فرهنگی مستقر در مدرسه عدالت این شهرستان، پذیرش و ساماندهی مسافران را از 24 خرداد آغاز کرده اند.
وی افزود: بیشتر مسافران به ترتیب از استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل هستند و 191 کلاس با امکانات فرش، یخچال، تلویزیون، اجاق گاز و سیستم سرمایشی و خانه معلم نیز با شش اتاق و 22 تختخواب برای اسکان آماده شده است.
وی یادآور شد: مسافران فرهنگی از مناطق مختلف کشور می توانند تا اول شهریور ماه با مراجعه به نشانی اینترنتی www.eskan.medu.ir محل اقامت خود را در آستارا تعیین کنند.
در تابستان گذشته حدود 36 هزار نفر در قالب 12 هزار خانوار در مدارس آستارا اسکان یافته بودند.
در پایان این نشست، خبرنگاران خبرگزاری های آستارا تجلیل شدند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و جاذبه های گردشگری متعدد در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و با میزبانی چند میلیون مسافر و تردد بیش از 800 هزار گردشگر داخلی و خارجی از مرز آن در سال، جزو 20 شهر گردشگرپذیر ایران است.

** سازمان های مردم نهاد آستارا توان اجتماعی را افزایش می دهند
گزارش خبرنگار ایرنا از روابط عمومی فرمانداری آستارا حاکی است فرماندار آستارا روز سه شنبه در نشست با اعضای سازمان مردم نهاد بانوان خلاق جوان در فرمانداری این شهرستان افزود: این سازمان، نمونه سمن پویا و برنامه‌محور است و باید از ظرفیت چنین تشکل هایی در پیشبرد هدف ها و برنامه های دولت استفاده شود.
یونس رنجکش به اشاره به فرا رسیدن سالروز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی بیان کرد: در یک سال گذشته هیات نظارت بر سازمان های مردم نهاد فرمانداری آستارا برای سازماندهی فعالان اجتماعی با فعالیت هفت سازمان مردم نهاد موافقت کرده و اکنون 17سازمان در این شهرستان فعال است.
وی ادامه داد: ایجاد شبکه های اجتماعی نظام مند، کمک به ساماندهی فعالیت های اجتماعی بر اساس نیاز، هدایت جامعه به مشارکت‌های مدنی و توان افزایی برای خدمات رسانی بهتر از اولویت های فرمانداری آستاراست.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.