فاطمه مهاجرانی روز یکشنبه در حاشیه آیین افتتاح دوره آموزشی قطبی تامین مدرسان استانی برنامه طرح ملی شهاب در جمع خبرنگاران افزود: هدف از اجرای این طرح شناسایی و شناساندن استعدادهای دانش آموزان به خود آنهاست و قرار نیست دانش آموزی تیزهوش معرفی شود.
وی یادآوری کرد: تاکنون از 760 منطقه آموزش و پرورش در کشور 586 منطقه تحت پوشش این طرح قرار گرفته و اجرای آن با نقص کمتری محقق شده است.
به گفته معاون وزیر و رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان وزارت آموزش و پرورش، در اجرای طرح ملی شهاب بین مناطق برخودار، نیمه برخودارد و کم برخودار مناطق این وزارتخانه تفاوتی وجود ندارد.
مهاجرانی خاطرنشان کرد: این طرح در همه کشور اجرا خواهد شد، با توجه به ملی بودن آن به یکباره نمی شد اقدام به اجرای آن در کل مدارس کشور کرد.
وی ادامه داد: در حال حاضر سرعت اجرای طرح ملی شهاب در سطح 58 هزار مدرسه کشور مطلوب بوده و در شورای راهبردی شهاب نیز سرعت اجرای آن پیش بینی شده است.
معاون وزیر و رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: از مرحله ای به بعد باید طرح شهاب به هدایت تحصیلی دانش آموزان گره بخورد، هنرمندان و صنعتگران آینده از دل این طرح بیرون بیایند و شاهد خروجی شهاب باشیم.
مهاجرانی یادآوری کرد: در دوره تامین مدرسان از مناطق مختلف استان های کشور از دوره آموزشی بهره مند می شوند و اینم مدرسان در نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان ها به معلمانی که در اجرای طرح شهاب دخیل هستند، آموزش می دهند.
به گزارش ایرنا، دوره آموزشی - قطبی تامین مدرسان استانی برنامه ملی شهاب به میزبانی زنجان با حضور شماری از معلمان استان های آذربایجان غربی، تهران، ایلام، همدان، البرز، سمنان، کرمانشاه و زنجان از 20 تا 24 مرداد در زنجان برگزار می شود.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.