به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به ایرنا، فیروز فاضلی اظهار داشت:این دوسالانه با همکاری انجمن هنرهای تجسمی استان و با هدف ایجاد بستر مناسب برای بروز و ظهور خلاقیت‌های هنری برگزار می شود.
وی همچنین، انتقال پیام هنرمندان ، ارج نهادن به هنر معنوی و دینی، معرفی و تعالی ارزش‌های والای هنر ایرانی و اسلامی، ایجاد ارتباط هنری بین هنرمندان ، معرفی آخرین دستاوردهای هنر نقاشی گیلان ، استعدادیابی و شناسایی هنرمندان جوان و فعال گیلانی را از دیگر اهداف برگزاری این دوسالانه عنوان کرد.
دبیرکل چهارمین دوسالانه نقاشی گیلان با اشاره به برگزاری این جشنواره با موضوع و تکنیک آزاد از 19 تا 24 آبان در رشت افزود: گاهشمار جشنواره، شروع ثبت نام و ارسال آثار را از طریق سایت ، هفتم مهرماه و آخرین مهلت ارسال تصاویر20 مهر اعلام شده است.
فاضلی تصریح کرد: همچنین آخرین مهلت ارسال یا تحویل اصل آثار 10 آبان است و داوری نهایی همزمان با برگزاری نمایشگاه انجام خواهد شد.
فاضلی با بیان اینکه شرکت در این جشنواره برای عموم نقاشان آزاد است اظهار داشت: علاقمندان برای ثبت نام، تکمیل فرم شرکت و ارسال تصویر آثار باید به سایت جشنواره به نشانی https://gilan.farhang.gov.ir مراجعه کنند.
وی گفت: هر شرکت کننده می‌تواند حداکثر پنج اثر برای جشنواره ارسال کند ضمن اینکه دو هفته پس از پایان نمایشگاه اصل آثار به هنرمندان بازگردانده می شود.
وی با بیان اینکه بخش‌های جشنواره به صورت دو مرحله‌ای انجام می شود ، بیان کرد: انتخاب اولیه بر اساس تصاویر ارسالی و انتخاب نهایی بر اساس مشاهده اصل اثر صورت می‌گیرد.
وی گفت: اعلام اسامی مرحله اول به عنوان پذیرش قطعی تلقی نشده و شرکت کننده طبق تاریخ اعلام شده باید اصل اثر را به دبیرخانه تحویل دهد و در صورت مغایرت با موارد ذکر شده اثر از دور مسابقه حذف خواهد شد.
فاضلی، مکان برگزاری نمایشگاه را نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا(ص) اعلام و خاطرنشان کرد: تاریخ خلق آثار ارسالی باید از ابتدای سال ١٣٩٥ به بعد بوده و نباید در هیچ مسابقه یا جشنواره دیگری شرکت کرده یا حائز مقام شده باشد.
1881 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.