عارف شادکام روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این حادثه چند روز قبل روی داده و لاشه خرس که از ناحیه سینه و پشت مورد اصابت گلوله قرا گرفته، توسط اهالی روستا در میان درختچه‌ها پیدا و به اداره حفاظت محیط زیست تحویل داده شده است.
وی افزود: خرس جزو حیوانات در خطر انقراض و حمایت شده و این حیوان کشته شده که برغم رنگ روشنش از نظر نژاد به خرس قهوه ای مشهور است، از جنس نر و 9 ساله بوده و کار شناسایی و دستگیری شکارچی یا شکارچیان آن آغاز شده است.
وی ادامه داد: اغلب اهالی روستای ییلاقی حسن دیرمانی بخش مرکزی تالش دامدار هستند و احتمال دارد به علت حمله خرس به احشام، توسط دامداران شکار شده باشد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش گفت: کشتن هر قلاده خرس، 500 میلیون ریال جریمه دارد و با عامل یا عاملان این خسارت، برابر قانون برخورد خواهد شد.
شادکام افزود: در سال های گذشته یک قلاده پلنگ در مناطق جنگلی تالش کشته شده بود و متخلف، شناسایی و متحمل پرداخت جریمه شد.
وی ادامه داد: تالش از مناطق جنگلی و کوهستانی برخوردار است و در حیات وحش این شهرستان، حیواناتی نظیر خرس، گراز، مرال، شوکا، گرگ، شغال و روباه مشاهده می شود.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود با 165 هزار هکتار جنگل، 53 هزار هکتار مرتع و بیش از 255 هزار هکتار اراضی ساحلی در 110کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.
7106 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.