به گزارش روابط عمومی این جشنواره در لاهیجان، این برنامه به همت موسسه محیط زیستی بوم بانان گیلان و با حضور امیر جانبازی سرپرست فرمانداری لاهیجان و جمعی از مدیران شهرستان با اجرای برنامه‌های متنوع شادی بخش همراه بود که با استقبال پرشور مردم مواجه شد.
براساس این گزارش ، این جشنواره مشارکتی نهادهای دولتی و انجمن مردمی بوم بانان گیلان با اجرای برنامه‌های متنوع شاد فرهنگی ، هنری و ورزشی از جمله اجرای نمایش‌های هنری، نمایشگاه عکس دریای کاسپین، موسیقی محلی و فولکلور، ساخت مجسمه‌های شنی، پرواز بادبادک‌ها، لافند بازی، طناب‌کشی، کبدی، فریزبی، پرش طولی، روپایی، پرش با گونی، شطرنج و برنامه های دیگر همراه بود.
استقبال کم‌نظیر مردم از این جشنواره باوجود بارش باران شدید ، جلوه خاصی به این جشنواره در ساحل لاهیجان بخشیده بود.
برپایی غرفه‌های آبزیان و شیلات دریای کاسپین توسط اداره شیلات و انجمن خیریه نارون و نمایشگاه کتاب و تابلوهای مرتبط توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، غرفه‌ها و کارگاه‌های مختلف ویژه بخش کودک و نوجوان ، کارگاه کاردستی بازیافتی، کارگاه ساخت بادبادک دست‌ساز و بازی‌های شاد، مدرسه طبیعت سنجاقک با کارگاه ساخت دست سازه از صدف دریایی و ساخت قایق کاغذی و کارگروه کودک و نوجوان بوم بانان از برنامه های جذاب این جشنواره به شمار می رفتند.
سرپرست فرمانداری لاهیجان در این جشنواره اظهار داشت: این برنامه برای سومین سال متوالی توسط انجمن بوم بانان گیلان و با همکاری فرمانداری شهرستان، بخشداری رودبنه و سایر ادارات و دستگاه‌های مرتبط به‌ منظور پاسداشت روز دریای کاسپین و افزایش آگاهی در خصوص اهمیت حفاظت از تنوع زیستی، مسائل و مشکلات زیست‌محیطی برگزار می شود.
امیر جانبازی ادامه داد: اجرای این جشنواره و استقبال پرشور مردم درحالی‌که در برخی شهرستان‌های همجوار به دلیل بارندگی جشنواره‌های مختلف تعطیل شده است ،نشان‌ دهنده کیفیت بالای برگزاری و همچنین خاطره خوب دو دوره اجرای موفق آن در سال‌های گذشته است.
نماینده عالی دولت در شهرستان لاهیجان گفت: دلیل استقبال پرشور بیش از دو هزار نفر از بخش‌های مختلف این جشنواره با وجود بارندگی با اجرای این برنامه توسط یک سازمان مردم ‌نهاد و بخش دولتی نشان دهنده اهمیت سپردن امور به مردم است.
وی افزود: برنامه‌های مفرح فرهنگی و ورزشی در نظر گرفته‌شده در کنار بخش اصلی جشنواره با هدف پاسداشت روز دریای کاسپین و همچنین تعمیم شادی و نشاط اجتماعی در ساحل سحرخیز محله لاهیجان باعث شد تا جمع کثیری از گردشگران و اقشار مختلف مردم با حضور در این جشنواره ساعاتی از اوقات فراغت خود را در کنار اجرای برنامه‌های خوب و اثرگذار سپری کنند.
جانبازی تصریح کرد:تاکنون برنامه‌های متفاوتی در راستای افزایش شور و نشاط اجتماعی در لاهیجان برگزارشده است و این برنامه ها همچنان ادامه خواهند یافت.
سرپرست فرمانداری لاهیجان یادآورشد: ساحل نیلوفر سحرخیز محله لاهیجان به ‌عنوان یکی از سواحل پاک و بکر دریای خزر می‌تواند ساحلی امن برای پذیرایی از گردشگران آگاه و مسئول باشد و اجرای این‌گونه برنامه‌ها علاوه بر زیست‌محیطی بودن به جذب گردشگر و رونق این حوزه کمک خواهد کرد.
6029 /۶۰۳۰
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.