به گزارش روز شنبه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، پیرو امضای تفاهم‌نامه معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران که با هدف تقویت نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در مدیریت فرهنگی شهر تهران انجام شده است.
این تفاهم‌نامه همچنین با هدف ایجاد تسهیلات برای بازدید گروهی دانش آموزان از موزه‌ها و خانه موزه‌های زیر مجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فضاهای فرهنگی، اماکن تاریخی و گردشگری برای آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ شهر تهران امضا شده است.
سازمان دانش آموزی نیز پس از امضای این تفاهم‌نامه، با ایجاد تشکل درون مدرسه‌ای «پیشتاز شهریار» و تولید محتوای آموزشی و تامین مربیان و استادان برای برگزاری دوره‌های مهارت تشکیلاتی و اجتماعی در فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ زمینه را برای نقش آفرینی دانش‌آموزان در برنامه‌های فرهنگی شهر تهران آماده کرده و در اولین اقدام بازدید سراسری دانش‌آموزان تشکل پیشتازان از باغ کتاب تهران و باغ موزه قصر در حال انجام است.
باغ کتاب تهران با فضایی در حدود 65 هزار مترمربع و در مجاورت کتابخانه ملی در تپه‌های عباس‌آباد ساخته شده، این مرکز فرهنگی شامل 2بخش خردسال و کودک و نوجوان و بخش بزرگسال و عمومی است. بخش باغ علم نیز سه فاز دارد که شامل بخش‌های 2 تا هشت سال، هشت تا دوازده سال و دوازده تا هجده سال است.
فضای داخلی این باغ در 2طبقه و با 16 سالن نمایشگاهی تشکیل شده که شامل چهار قسمت اصلی؛ بهارستان؛ ویژه‌ کودک و نوجوان، خیالستان؛ ویژه‌ فناوری‌های دیجیتال، نگارستان؛ ویژه‌ سالن‌های سینما و سروستان؛ ویژه‌ عمومی و بزرگسال است.
همچنین 14هزار مترمربع مرکز برای بازی‌های علمی، باشگاه رباتیک و نجوم در باغ کتاب وجود دارد.
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.