سرپرست اداره کتابخانه های عمومی آستارا روز چهارشنبه در حاشیه این نشست به خبرنگار ایرنا گفت: خبرنگاران، الگوی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی هستند و نقش این قشر در ترویج مطالعه مهم است.
آرزو عباس زاده افزود: برگزاری نشست‌های کتابخوان، توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی در سراسر کشور اجرا می شود و کوششی ارزشمند برای گرم نگه داشتن تنور کتاب و کتابخوانی است.
وی بیان کرد: این نشست ها کتاب را به موضوع روز رسانه‌های جمعی تبدیل و نظر مردم را جلب می کند و تاکنون با برگزاری ماهانه یک نشست، اقشار مختلف مردم آستارا را بر سر سفره کتاب نشانده ایم.
در نشست کتابخوان خبرنگاران آستارا مجتبی عالم خواه استاد زبان و ادبیات فراسی دانشگاه های این شهرستان نیز نقش اصحاب خبر را در ترویج فرهنگ مطالعه، مهم ارزیابی کرد و آموزه های ادبی را در اصلاح و هدایت جامعه تاثیرگذار دانست.
چهار باب کتابخانه آستارا با یک هزار و 500 متر مربع مساحت و 45 هزار جلد کتاب با 38 هزار عنوان کتاب، 2 هزار عضو فعال دارد.
17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی در حمله گروهک تروریستی طالبان به کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان در سال 1377 به نام روز خبرنگار نامگذاری شده است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و علاوه بر فعالیت 9 نشریه محلی و نمایندگی شش خبرگزاری، دفترهای صداوسیما و خبرگزاری جمهوری اسلامی در آن فعال است.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.