جلسه اتحادیه رسانه‌های حاشیه دریای خزر با حضور معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در مجتمع اقامتی و تفریحی نمک آبرود چالوس برگزار شد.

به گزارش ایلنا از چالوس، معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: خانه مطبوعات تنها تشکل رسانه ای وابسته به وزارت  فرهنگ و ارشاد اسلامی است و تمامی حمایت‌های رسانه‌ای، خارج از یارانه از طریق خانه های مطبوعات انجام می‌شود.

محمد سلطانی‌فر افزود: صدور کارت‌های خبرنگاری و بعضی وظایف معاونت مطبوعاتی مربوط به خبرنگاران به‌زودی به خانه مطبوعات واگذار می‌شود و اصحاب رسانه باید با عضویت در این خانه از مزایای آن استفاده کنند.

وی بیان داشت: با تشکیل اتحادیه خانه‌های مطبوعات شمال کشور دنبال آن هستیم تا بتوانیم شاهد برگزاری نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها و برنامه‌های مشترک رسانه‌ای در منطقه شمال کشور باشیم.

معاون مطبوعاتی تاکید کرد: روزهای آینده طی نامه‌ای به تمام وزارتخانه‌ها و استانداری‌ها اعلام می‌کنیم که دارندگان کارت شناسایی خانه مطبوعات به‌عنوان اصحاب رسمی رسانه محسوب می‌شوند و فقط مدیران مسئولی که صاحب امتیاز رسانه محسوب می‌شوند از معاونت مطبوعاتی کارت شناسایی دریافت می‌کنند و سایر فعالان حوزه رسانه باید دارای کارت شناسایی از خانه مطبوعات باشند.

وی اظهار داشت: تقویت خانه‌های مطبوعات در اولویت این معاونت است و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز باید تلاش کنند تمامی حمایت‌ها و برنامه‌های آنها نیز با محور قرار دادن خانه‌های مطبوعات انجام شود، زیرا تنها تشکل رسانه های وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خانه مطبوعات است.

سلطانی‌فر با بیان اینکه در صورت توافق، اتحادیه خانه‌های مطبوعات سه استان شمالی با موضوعیت و محوریت خزر شکل گیرد، تصریح کرد: در این رابطه ضرورت دارد خانه‌های مطبوعات استان‌های گیلان، گلستان و مازندران در این همایش حضوری در خور توجه داشته باشند تا نگرش هم‌افزا در مسیر حوزه‌های خزر به وجود آید.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در پاسخ به پرسشی مبنی بر وضعیت بیمه خبرنگاران با بیان اینکه بیمه کردن وظیفه مدیران رسانه‌ها است، یادآور شد: امسال تصمیم گرفتیم یارانه بیمه به کارفرمایان و مدیران مسئول تخصیص داده شود ضمن اینکه هم‌اکنون صندوق هنرمندان و نویسندگان شرایط خاصی را برای تحت پوشش  قراردادن بیمه خبرنگاران پیش‌بینی کرده که روزانه کارشناسان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مستقر بوده تا پاسخگوی سوالات بیمه ای و بازنشستگی خبرنگاران باشند.

سلطانی‌فر با اشاره به اینکه هم اکنون دست کم هزار نفر از خبرنگاران زیر پوشش این صندوق قرار گرفته‌اند، افزود: در حال حاضر حداقل سه هزار خبرنگار نیز بیمه تکمیلی شده‌اند.

وی از تشکیل شورای حل اختلاف رسانه ای در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این شورا می‌تواند از رسانه‌ها به لحاظ قانونی در برابر شکایات دفاع کند.

معاون وزیر ارشاد همچنین بر لزوم برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره های خزر در استان‌های شمالی تاکید کرد و افزود: سهم رسانه‌های استان‌های شمالی در حوزه دریای خزر باید بیشتر از دیگر کشورها باشد و رسانه های این سه استان باید جدی تر در این جشنواره شرکت کنند.

سلطانی‌فر اضافه‌کرد: جشنواره رسانه‌های خزر اواخر شهریورماه(۲۸، ۲۹، ۳۰ شهریور) در شهر آستراخان روسیه برگزار می‌شود و با موضوعاتی درباره عکس خزر، انسان و دریا، معرفی کشورهای خزر، خزر ـ سرزمین سلامتی، دیدگاه نو و خرز بدون مرز؛ می‌توان آثار را در قالب عکس، سرمقاله و یادداشت، مقالات و فیلم به بخش مسابقه ارسال کرد.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره آستراخان بسیار مهم است و ما باید حضور موفقیت‌آمیزی در آن داشته باشیم و سه استان گیلان، مازندران و گلستان باید درگیر این ماجرا شوند. متاسفانه تاکنون از این بخش غافل بوده و ضعیف عمل کرده ایم و باید در این راستا فعال شویم.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد بیان کرد: با نظام‌مند کردن اتحادیه خانه‌های مطبوعات و رسانه‌های شمال کشور می‌توانیم در این موضوع به موفقیت‌هایی دست یابیم. اعتقاد دارم خانه‌های مطبوعات باید به هم نزدیک شوند و دور هم جمع شده و با برگزاری جشنواره های منطقه ای به موفقیت برسیم.

سلطانی‌فر اظهار داشت: تفاهم نامه‌ای با کشور روسیه امضا کرده‌ایم و باید به‌طور جدی برای حضور موفق در این جشنواره فعالیت کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.