به گزارش خبرنگار ایرنا حرکت ورزشی خبرنگاران، روز چهارشنبه از روستای کوته کومه بخش لوندویل آستارا آغاز شد و با پیمودن مسیری سخت و سرسبز در مدت شش ساعت، زباله های رها شده در طبیعت را جمع کردند.
خبرنگاران از طرح درحال اجرای بهسازی راه آبشار لاتون بازدید کرده و در گفت و گو با دکه داران مسیر، تاثیر تعریض و بهسازی راه را در افزایش گردشگران و رونق اقتصادی مثبت ارزیابی کردند.
در مسیر آبشار لاتون، آبگرم طبیعی کوته کومه در دل جنگل های آسپیناس به دلیل خاصیت درمانی، گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جذب کرده بود.
آلاچیق خشنود نیز با بیش از 30 سال قدمت در وسط جنگل، مکانی برای استراحت کوهنوردان فراهم آورده و در دفتر یادداشت آن، خاطرات حضور و بازدید کوهنوردانی از ایران، جمهوری آذربایجان، آلمان و روسیه نقش بسته است.
آبشار لاتون با 105 متر ارتفاع در 15 کیلومتری جنوب شهرستان آستارا قرار دارد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان، با میزبانی چند میلیون مسافر و تردد 800 هزار گردشگر داخلی و خارجی از مرز آن در سال، یکی از 20 شهر گردشگرپذیر ایران است.

**مرزبانان آستارا 2 قاچاقچی چوب جنگلی را دستگیر کردند
فرمانده هنگ مرزی آستارا از کشف و ضبط 14 تن چوب جنگلی قاچاق و دستگیری 2 قاچاقچی آن در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ نوذر مرادی در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: ماموران مرزبانی هنگام اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مقابله با قاچاق، در بازرسی از یک دستگاه خودروی نیسان، 2 تن چوب آلات جنگلی قاچاق کشف و 2 نفر را دستگیر کردند و از منزل دستگیر شدگان نیز 12 تن چوب جنگلی کشف شد.
وی افزود: خودروی قاچاقچیان توقیف و چوب آلات به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آستارا تحویل داده شد.
مرادی ادامه داد: برخی افراد ساکن در جنگل ها به قطع، نگهداری و فروش درختان اقدام می کردند و با همکاری مرزنشینان از فعالیت آنها جلوگیری شد.
فرمانده هنگ مرزی آستارا از مرزنشینان خواست هرگونه قطع درختان جنگلی را به نزدیکترین پاسگاه مرزی اطلاع دهند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و 32 هزار هکتار جنگل در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7105 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.