ابراهیم سیدزاده عصر سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: نظارت بر کالاهای هدف در انبارها و بازار از زمان نوسانات ارز تشدید شده و خوشبختانه تا کنون تخلفی از احتکار واحدهای صنفی در انبارها نداشته ایم.
وی ادامه داد: اگر مردم از وجود انبارهای غیر رسمی و غیرمجاز یا افرادی که سودجویی می کنند، اطلاع دارند؛ گزارش دهند تا براساس قانون با آنان برخورد شود.
به گفته مدیر بازرسی اتاق اصناف مرکز استان گیلان، قیمت ها یا مصوب است که مردم می توانند قیمت ارائه شده توسط فروشنده کالا را با قیمت مصوب مقایسه کنند و یا براساس قیمت متعارف سنجیده می شود.
وی افزود: منظور از قیمت متعارف، این است که همه واحدهای صنفی، یک کالا را به قیمت مشابهی می فروشند اما فروش همان کالا در واحد صنفی دیگر با قیمتی بیشتر، تخلف است.
سیدزاده با اشاره به اینکه افزایش قیمت ها مربوط به نوسانات ارزی است، گفت: سازمان های مختلفی همچون جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان مایحتاج مردم را تامین می کنند و خوشبختانه گزارش های آماری نشانگر وجود اقلام به اندازه کافی در بازار است.
وی به یکی از کالاهای هدف اشاره کرد و از توزیع مرغ های منجمد در فروشگاه های بزرگ مرکز استان خبر داد و گفت: در حال حاضر برای رفاه شهروندان، مرغ منجمد با قیمت شش هزار و 750 تومان در فروشگاه های بزرگ عرضه می شود.
به گفته مدیر بازرسی اتاق اصناف مرکز استان گیلان، امروز قیمت مرغ در پیرسرا 9 هزار و 200 تومان، در بازار بزرگ رشت بین 9 هزار و 200 تا 9 هزار و 550 تومان و در دیگر نقاط شهر نیز بین 9 هزار و 800 تا 9 هزار و 900 تومان بوده است.
سیدزاده با اشاره به اهتمام دستگاه های ذیربط برای نظارت جدی بر بازار گفت: معتقدیم نوسانات مقطعی است و مشکل برطرف خواهد شد.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.