به گزارش ایرنا، از 2 هفته گذشته آزاد سازی قیمت انواع شیرینی با نظارت اتحادیه قنادان شهرستان زنجان از سوی همه این واحدها اعمال شده است.
بخشنامه آزاد سازی نرخ انواع شیرینی از 6 ماه گذشته ابلاغ و اجرای آن از 2 هفته گذشته آغاز شده است.
این آزاد سازی از طرفی نگرانی مصرف کنندگان را نیز به دنبال دارد که فعالان این صنف می توانند قیمت شیرینی را بیش از آنچه که باید، افزایش دهند.

** قیمت شیرینی با توافق مشتری و فروشنده است
رئیس اتحادیه قنادان شهرستان زنجان گفت: تعیین قیمت شیرینی بر عهده این صنف گذاشته شده و این اتحادیه و سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز بر نرخ ها نظارت می کنند.
رسول محمدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه طی سه ماه گذشته نرخ انواع شیرینی تعیین و ابلاغ شد، بنابراین هیچ افزایش قیمتی از سوی قنادان متوجه مصرف کننده نیست.
وی ادامه داد: قیمت هر کیلوگرم شیرینی خشک 12 هزار تا 11 هزار تومان تعیین شده و این تفاوت قیمت یک هزار تومانی مربوط به عرضه آن در مناطق بالا و حاشیه شهر است.
رئیس اتحادیه قنادان شهرستان زنجان، قیمت هر کیلوگرم کیک یزدی را 9 هزار تومان در همه مناطق این شهرستان اعلام کرد.
محمدی یادآورشد: نرخ انواع کیک های یخچالی اعم از تولد، میهمانی و جشن ها بر اساس مقدار استفاده از مغزهای آجیل در آن بر اساس توافق مشتری با قناد است.
وی افزود: قیمت برخی از مواد اولیه مورد نیاز برای انواع کیک و شیرینی ها نیز از 10 تا 50 درصد افزایش یافته و با این افزایش و آزاد سازی قیمت ها، نرخ ها افزایش نمی یابد.

** قیمت انواع شیرینی با نظارت اتحادیه قنادان است
یکی دیگر از قنادان شهرستان زنجان خاطرنشان کرد: در حال حاضر با آزاد سازی نرخ انواع شیرینی، افزایشی در این باره انجام نمی شود و فروش بر اساس نرخ های تعیین شده قبلی است.
حمید روحانی تاکید کرد: آزاد سازی نرخ شیرینی از 2 ماه گذشته در اختیار اتحادیه و صنف قنادان گذاشته شده که می تواند در ارتقای کیفیت و افزایش رقابت تاثیر قابل توجهی داشته باشد.
وی افزود: افزایش نرخ تخم مرغ نمی تواند در افزایش قیمت شیرینی تاثیرگذار باشد چرا که این افزایش مقطعی است.
این قناد زنجانی یادآورشد: با آزاد سازی قیمت ها مشتری به راحتی می تواند بر اساس قیمت، شیرینی مورد نظر خود را انتخاب کند.

** آزاد سازی قیمت شیرینی در افزایش کیفیت آن تاثیر دارد
یکی دیگر از قنادان در زنجان گفت: با آزاد سازی قیمت شیرینی حق انتخاب با مشتری بر اساس ذائقه خواهد بود و نرخ آن نیز واقعی می شود.
مهدی مقدم افزود: قناد به طور مدام با ذائقه مشتری در ارتباط است چرا که مشتری می تواند شیرینی باکیفیت را از بی کیفیت بر اساس مواد و مغزهای استفاده شده در آن تشخیص دهد.
این قناد زنجانی گفت: افزایش قیمت بی دلیل در مرحله نخست تولید کننده را دچار مشکل می کند.
مقدم، به بالارفتن قیمت تخم مرغ در بازار مصرف اشاره کرد و یادآورشد: با توجه به اینکه قیمت این فرآورده بیش از 2برابر افزایش داشته و از طرفی ماده اولیه در پخت شیرینی به شمار می رود، قناد نمی تواند قیمت شیرینی را 2 برابر افزایش دهد.
وی تاکید کرد: مجبور هستیم بدون افزایش قیمت، شیرینی با کیفیت مطابق ذائقه مشتری تولید کنیم تا ثبات قیمت در این فرآورده محقق شود.
به گزارش ایرنا، از آبان امسال قیمت انواع شیرینی تر و خشک 10 تا 12 درصد در زنجان افزایش یافته است.
افزایش نرخ بر اساس قانون 51 نظام صنفی سالی یک بار اعمال می شود.
با وجود آزادسازی، نرخ ها بر اساس همین افزایش است و تنها تفاوت قیمت مربوط به استفاده از انواع مغزها در شیرینی از سوی مشتری خواهد بود.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.