اسفندیار ضیائی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این برنامه چهار نمایش برگزیده جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برای کودکان، نوجوانان و خانواده ‌های گیلانی به روی صحنه‌ می‌رود.
وی اظهار داشت: این کاروان نمایشی، پیام ‌آور اثر ‌بخشی فعالیت ‌های مربیان کانون در زمینه‌ فعالیت‌‌ های هنری و آثار برگزیده 20 نمایش جشنواره‌ استانی یک نمایش، یک لبخند است که سال گذشته برنامه‌ ریزی و اجرا شد.
ضیائی خاطرنشان کرد: در این راستا کاروان یک نمایش یک لبخند از هفتم مردادماه جاری تا چهارم شهریورماه امسال در شهر‌ها و بخش ‌های رشت، فومن، رودسر و املش، کیاشهر، ماسال و شاندرمن، تالش، آستارا، کیاشهر، لشت ‌نشاء و کوچصفهان اجرای نمایش عروسکی و تئاتر دارند.
وی بیان داشت: بر این اساس، نمایش روباه، روباه است به کارگردانی نگیسا عوض ‌مطلق در شهر‌های رشت، فومن و بخش‌ های لشت‌نشا و کوچصفهان و نمایش قول می دهم بزرگ نشوم به کارگردانی منیژه واحد نیز در روسر، املش و بندر کیاشهر اجرا ‌می ‌شود.
به گفته صیائی ، نمایش مامان پینوکیویی من به کارگردانی فریبا گلستانه در شهر‌ها و بخش‌ های رشت، صومعه‌سرا، ماسال و شاندرمن و نمایش دختر آفتاب و دیو سیاه نیز به کارگردانی زینب نوردوست در شهرهای تالش و بندرآستارا به روی صحنه ‌می رود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان گفت: بهره ‌گیری از توانمندی مراکز کانون در زمینه‌ فعالیت‌ های نمایشی، ارتقای سطح اعتماد به ‌نفس اعضا و افزایش گستره فعالیت ‌های نمایشی در استان گیلان از اهداف این فعالیت هنری است.
نخستین مرکز تخصصی تئاتر کودک و نوجوان استان گیلان طی سال گذشته در مرکز فرهنگی هنری کانون رشت فعالیت‌ خود را آغاز کرد و ضمن تولید اثر‌های نمایشی و پرورش استعداد‌های هنری مخاطبان، نمایش پربیننده لولومیا را نیز برای مخاطبان بر روی صحنه‌ برد.
بیش از 50 هزار کودک و نوجوان در مراکز 31 گانه کانون پرورش فکری استان گیلان عضو هستند.
7286 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.