در راستای زیباسازی شهر لاهیجان و طی هماهنگی بین شهرداری و اداره برق شهرستان لاهیجان، تصویرسازی و نقاشی روی پست های قدیمی و کهنه برق این شهر آغاز شده است.
2 هنرمند نقاش با هنرنمایی روی پست های برق شهر لاهیجان با استفاده از موضوعات عامه پسند و نمادهای فرهنگی بومی نظیر خانه های روستایی منطقه، لانه پرندگان، تصویر حیوانات ، دریا ، جنگل ، گل ، بوته های آفتابگردان و کتاب تصاویر زیبا و جذابی را نقش می کنند که برای شهروندان و مسافران جذاب و دیدنی است؛ تصاویری که هر رهگذری را به خود جذب و آنان را وادار به دیدن مناظر زیبا و جذاب می کند.
معصومه حسین پور به اتفاق حسین بهلولی نقاشان شهر لاهیجان هستند که با نقاشی تصاویر زیبا و جلوه هایی از طبیعت و جذابیت های منطقه روی پست های کهنه و زنگ زده برق شهر، خلاقیتی بی نظیر آفریده اند.
حسین پور روز چهارشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: این کار برای اولین بار در کشور در لاهیجان به عنوان یک طرح با هماهنگی شهرداری و اداره برق در حال اجراست و هدف آن زیباسازی شهر و نقاشی روی پست های برق است که در مسیر خیابان امام رضا (ع) از شهرداری تا پارک بعثت در خیابان امام خمینی لاهیجان انجام شده و در بقیه خیابان ها و مسیرها هم ادامه دارد.
وی افزود: این اقدام به منظور زیباسازی و فرهنگ سازی انجام می گیرد و تمامی باجه های برق سطح شهر به تصاویر زیبا مزین خواهند شد که تاکنون مورد پسند و استقبال شهروندان قرار گرفته و مردم با پیشنهادات و نظراتشان در این کار به ما ایده می دهند و ما هم پیشنهادهای آنان را مدنظر قرار می دهیم.
به گفته حسین پور، در این نقاشی ها از موضوعات عامه پسند ، جاذبه های طبیعی و زیبای گیلان و لاهیجان و از انواع رنگ هایی که نیاز روانی و عاطفی شهروندان را تامین کنند، استفاده می شود.
حسین پور دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه هنر کاشان است و از سال 1384 کار نقاشی را بصورت حرفه ای در آموزشگاه هنر شهر لاهیجان آغاز کرده و حسین بهلولی هم مدت هشت سال است که بصورت حرفه ای نقاشی می کند.
این 2 هنرمند قبل از این نیز نقاشی شهری زیبایی روی دیوارهای شهرهای شرق گیلان ارائه کرده اند که از این میان می توان به تصاویر مذهبی و عاشورایی روی دیوارهای شهر املش اشاره کرد.
لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده و سابقه عمیق فرهنگی و تاریخی دارد و سابقه هنر و نقاشی در دیوار نگاره های آن، به حدود 800 سال قبل بر می گردد.
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.