به گزارش خبرنگار ایرنا، یونس رنجکش روز شنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی در فرمانداری آستارا افزود: سال گذشته از 620 میلیارد ریال اعتبار مصوب این شهرستان، 30 درصد اختصاص یافت و متاسفانه شاخص جمعیت شناور آن در تخصیص اعتبارات منظور نمی شود.
وی اظهار کرد: قدمت تاسیسات آب شهری و روستایی آستارا به 40 سال پیش بر می گردد و میزان تولید سالانه آب شهری 6 میلیون و 500 هزار متر مکعب، اما نیاز آبی 9 میلیون و 500 هزار متر مکعب است.
وی بیان کرد: 260 کیلومتر از شبکه و خط انتقال آب روستایی نیازمند بازسازی و تکمیل طرح فاضلاب شهری نیازمند یکهزار و 600میلیارد ریال اعتبار است و به تازگی 280 میلیارد ریال برای فاضلاب شهری مصوب شده است.
رنجکش ادامه داد: در شهرک صنعتی آستارا 700 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده اما به علت راه دسترسی نامناسب و استقرار کم واحدهای صنعتی، فاقد رونق اقتصادی است.
ستار آقایی پور رئیس اداره برق آستارا نیز در این جلسه گفت: ساخت پست های زمینی در چندین نقطه از شهر آستارا برای تقویت ولتاژ برق ضروری و نیازمند اعتبار است.
وی افزود: شهرستان آستارا دارای 52 هزار مشترک برق است و سال گذشته 76 میلیارد ریال برای تعمیر و راه اندازی تاسیسات برق آن هزینه شد، در حالی که اعتبار اختصاص یافته استانی 320 میلیون ریال بود.
محمد غزنویان مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی آستارا نیز گفت: حدود 9 هزار خانوار روستایی در این شهرستان از نعمت آب شرب برخوردار هستند و تکمیل سد لاستیکی در رودخانه ملاهادی 70 درصد نیاز آب را برطرف خواهد کرد اما نیازمند اعتبار لازم برای ساخت تصفیه خانه است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در 2 بخش و 62 روستا در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.