به گزارش ایرنا، جواد انوری روز چهارشنبه در نشست خبری در جمع رسانه های گروهی استان افزود: مالیات به عنوان یکی از مهمترین درآمدها و هزینه های دولت بویژه بودجه جاری کشور در کنار درآمدهای نفتی است.
وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از اعتبارات جهت امنیت، آموزش و توسعه شهری از مالیات تامین می شود، تصریح کرد: کارکردهای مالیات را نمی توان در توسعه پایدار ، شکوفایی اقتصاد و شفافیت های اقتصادی نادیده گرفت.
وی با اشاره به نمونه ای از اختصاص اعتبار برای توسعه شهری از محل مالیات گفت: اداره کل امور مالیاتی استان از اول مهرماه سال 87 تا کنون ، یکهزار میلیارد تومان به دهیاری ها و شهرداری ها پرداخت کرده است.
انوری خاطرنشان کرد: سازمان امور مالیاتی در راستای اقتصاد مقاومتی در محورهای مالیات بر ارزش افزوده، طرح جامع مالیاتی و قانون های مالیاتی برنامه ریزی کرده است.
وی گفت: طرح جامع مالیاتی یکی از برنامه های نوین در وصول مالیات در دنیاست که گام بزرگی در عدالت مالیاتی و شفاف سازی مالیات به شمار می رود.
وی در ادامه اظهار داشت: اجرای طرح جامع مالیاتی اقدامات سازمان در راستای فرار مالیاتی و ابزاری برای مبارزه با پولشویی است.
انوری بر لزوم فرهنگسازی جهت پرداخت مالیات تاکید کرد و از دهیاری ها و شهرداری ها خواست تا مکانی را به عنوان مالیات نامگذاری کنند که مردم اثار ملموس نقش مالیات را ببینند.
وی خاطر نشان کرد: فرهنگ مالیاتی با تغییر نگاه ها و نهادینه کردن آن موجب پشتوانه زیربنای اقتصاد و توسعه ملی می شود.
وی عدالت مالیاتی را در نظام مالیاتی حائز اهمیت خواند و گفت: ماموریت سازمان تامین منابع مورد نیاز برای هزینه دولت بر اساس اصلاح قوانین و تحقق درآمدها و عدالت اجتماعی است.
انوری در ادامه از وصول 966 میلیارد تومان مالیات ، سال گذشته در استان خبر داد و گفت: از این میزان 470 میلیارد تومان به صورت مالیات مستقیم و 500 میلیارد تومان ارزش افزوده وصول شده است .
وی افزود: براین اساس ؛ سهم مالیات مستقیم استان 48 درصد و سهم ارزش افزوده 52 درصد است .
وی با اشاره به مهلت تسلیم اظهار نامه الکترونیکی تا 31 ماه جاری گفت: استفاده از معافیت فقط در تسلیم اظهار نامه در مهلت قانونی امکانپذیر می باشد .
از شانزدهم تا بیست و سوم تیرماه هفته مالیات نامگذاری شده است.
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.