ابوالفضل بیگدلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد خودروهای در حال تردد در شهر زنجان به طور معمول بین 60 تا 70 هزار در نوسان است.
وی یادآورشد: بسیاری از شهروندان در جریان لزوم پرداخت عوارض خودرو به شهرداری نیستند و اغلب در زمان فروش خودرو مطلع می شوند.
بیگدلی اظهار کرد: با توجه به اینکه تردد خودروها در سطح شهر منجر به آلودگی و تخریب آسفالت می شود، قانونگذار در ماده 43 قانون مالیات بر ارزش افزوده و قانون تجمیع عوارض، شهروندان صاحب خودرو را موظف به پرداخت عوارض کرده است.
مدیر درآمدهای عمومی شهرداری زنجان گفت: در این قانون شهروندان باید 0.015 درصد یا معادل 1.5 در هزار قیمت خودرو را به عنوان عوارض سالانه پرداخت کنند.
وی خاطرنشان کرد: به تازگی شهرداری سامانه پیامکی برای اطلاع شهروندان از لزوم پرداخت عوارض خودرویی را فعال کرده است.
بیگدلی ادامه داد: شهروندان مشمول این عوارض یک سال فرصت پرداخت دارند و پس از گذشت این مدت، به ازای هر یک ماه، معادن 2 درصد از عوارض تعیین شده جریمه به آنان تعلق می گیرد.
مدیر درآمدهای عمومی شهرداری زنجان گفت: در صورتی که تمام مالکان 60 تا 70 هزار خودروی در حال تردد شهر زنجان از لزوم پرداخت این عوارض مطلع باشند، به حتم در زمان فروش مشمول جریمه نشده و مبلغ کمتری به عنوان عوارض پرداخت می کنند.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.