به گزارش روز پنجشنبه ایرنا سید عباس حسینی در جمع اعضای شورای شهر و برخی از مدیران استان گلستان و شهرستان گرگان با بیان اینکه مجموعه فرمانداری در دو سال اخیر مظلوم واقع شده است، اظهار کرد: اگر لوایح منطبق بر قوانین و کامل باشد ما نیز همراهی خواهیم کرد.
وی ابراز امیدواری کرد که با همراهی شهردار و اعضای شورای شهر روزهای بهتری برای گرگان رقم زده شود.
فرماندار مرکز استان گلستان در ادامه با اشاره به سرشماری سال 95 و نیز آمارهای مختلف ادارات شهرستان گفت: جمعیت گرگان طبق سرشماری 480 هزار نفر است، اما در آمار مربوط به بهره‌‌برداران آب و فاضلاب این رقم به 530 هزار نفر می رسد.
حسینی افزود: این درحالی بوده که جمعیت شهرستان گرگان بین 550 تا 600 هزار نفر برآورد می شود و باید خدمات عمومی بر این اساس پیش بینی شود.
وی اضافه کرد: حدود 125 هزار خودرو با شماره شهربانی گرگان (ایران 59) و 55 هزار موتورسیکلت در این شهر تردد می کنند که به ازای کمتر از چهار نفر یک خودرو می شود و خودروهای ورودی از دیگر شهرهای استان نیز به این آمار افزوده می شود و در این پیوند باید به طرح ترافیکی جامع گرگان نگاه ویژه ای داشته باشیم.
وی به برخی ازمسائل توسعه ناهمگون شهری نیز اشاره کرد و افزود: در شهر گرگان کویر نقطه ای از نظر توسعه محلات داریم، در برخی از مناطق جنوب شهر که شمال اجتماعی محسوب می شود تراکم مراکز آموزشی و موارد مشابه و در برخی محله ها فقدان این خدمات را شاهد بوده و رفع نکردن این مشکلات ، معضلات اجتماعی در پی دارد.
**بودجه شهرداری گرگان ابلاغ شد
در این مراسم بودجه 2هزار و 500میلیاردریالی شهرداری گرگان در سال 97 ابلاغ شد.
فائزه عبداللهی رییس شورای شهر گرگان در این پیوند گفت: از بودجه مصوب شده یکهزار و 80میلیارد ریال اعتبارات جاری و یکهزار و 420 میلیارد ریال اعتبارات عمرانی است و در مجموع نسبت به سال گذشته 13 درصد رشد دارد.
وی افزود: ایمن‌سازی شهر در برابر سوانح غیرمترقبه، زیباسازی و فضاسازی، ارائه خدمات، جلب مشارکت سرمایه‌گذاران، بازسازی بافت های فرسوده و بافت های تاریخی، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، جلب مشارکت شهروندان از جمله موضوعاتی است که هم در بودجه لحاظ شده و هم مورد تاکید شورای اسلامی شهر قرار دارد.
شهردار گرگان هم بودجه امسال مرکز گلستان را منطقی، علمی و همه جانبه دانست و افزود: این بودجه محرکی برای توسعه شهر گرگان خواهد شد.
به گزارش ایرنا عبدالرضا دادبود در مراسم ابلاغ بودجه شهرداری گرگان گفت: انجام مطالعات و آماده سازی زیرساخت اطلاعات شهر از برنامه های کاری شهرداری در سال 97 است.
وی با اشاره به برخی از این طرح ها افزود: مطالعات مختلف در خصوص طرح جامع گردشگری را در دو هفته پیش رو با انتخاب مشاور و پیشنهاد اعضای شورای شهر آغاز خواهیم کرد.
شهردار گرگان گفت: با مطالعاتی که انجام شده، ورود جدی برای احیای بافت تاریخی شهر گرگان با رویکرد گردشگری در دستور کار است.
دادبود همچنین به انجام مطالعات اجرای «بی آر تی» در گرگان اشاره کرد و افزود برای اجرای آن اعتبار پیش‌بینی شده است که در صورت مثبت بودن مطالعات، اجرای فاز نخست آن در سال 1397 اجرا خواهد شد.
به گفته وی؛ در سال 97 مطالعات طرح ریز پهنه‌بندی زلزله، طرح پدافند عامل، عکس برداری هوایی تهیه نقش های جی آی اس شهر گرگان اجرایی می شود.
شهردار گرگان به تهیه پیوست‌های فرهنگی برای پروژه‌های مهم شهری گریزی زد و گفت: راه اندازی دو ایستگاه آتش نشانی و ضرورت ایجاد 5 میدان که تا اردیبهشت ماه کار ساخت سه قطعه آغاز می شود از دیگر برنامه ها است.
7333/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.