به گزارش ایرنا، مصطفی سالاری در جلسه کارگروه اشتغال استان اظهار داشت: اگر برنامه ریزی صحیح و اصولی باشد نه تنها موجب اشتغال و در آمد برای مردم استان بلکه مانع تخریب محیط زیست و آسیب های اجتماعی می شود و همراه به آن ارائه خدمات و رفاهیات به گردشگران بیشتر می شود.
وی با یادآوری اینکه با توسعه زیرساخت های استان همچون آزادراه و راه آهن بر جمعیت گردشگر استان افزوده می شود، تصریح کرد: اگربرنامه ریزی صحیح نداشته و گردشگری را رها کنیم ، آسیب های اجتماعی و زیست محیطی مخرب برجای می گذارد.
وی گفت: 32 محور برای توسعه گردشگری استان تعریف شده است که براساس آن فرمانداران و بخشداران برای آنها جانمایی می کنند.
سالاری با اشاره به جانمایی برای احداث مراکز کوچک رفاهی تصریح کرد: حدود 400 نقطه در کنار جاده، در محدوده روستاها جانمایی می شود.
وی از انعقاد تفاهم نامه ای برای اختصاص 50 میلیارد تومان جهت نصب علائم جاده ای و تابلوهای راهنما در استان خبر داد وگفت: افزایش ایمنی، کاهش ترافیک و سردرگمی از مزایای اجرای این طرح است.
سالاری در ادامه بر ضرورت تسریع در اجرای طرح بوم گردی استان تاکید و بیان کرد: بحث های بوم گردی با هزینه کم موجب اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرت و ماندگاری روستاییان و رونق روستاها می شود.
وی از بنیاد مسکن خواست تا موضوعات مربوط به طرح بوم گردی را جدی تر پیش ببرند و میراث فرهنگی نیز به عنوان مدعی صاحب کار وارد شود.
سالاری با اشاره به قرارداد ایجاد یکهزار ورزشگاه در یکهزار روستا گفت: این طرح در روستاهای جمعیت بالای 600 نفر اجرا می شود و بایستی فاصه روستاها با ورزشگاه ها منطقی باشد تا هزینه هایی همچون راه دسترسی کاهش یابد.
وی به طرح گردشگری البرز نیز اشاره و بیان کرد: این طرحی ارزشمند است که بایستی به شرایط جغرافیایی و طبیعی استان توجه شود.
سالاری خاطرنشان کرد: طرح گردشگری البرز با طرح بوم گردی استان هماهنگ است و طرح های بوم گردی در بافت روستا در محدوده طرح هادی، در جنگل و سازه های چوبی با رعایت مسائل زیست محیطی و اجتماعی اجرا می شود.
استاندار گیلان از راه اندازی مرکز تولید سازه های چوبی و گردشگری در استان خبر داد و گفت: در همین راستا، سازمان صنایع کوچک زمین رایگان در اختیار تولید کنندگان این بخش که کارگاه هایشان را به این عرصه بیاورند ، قرار می دهد.
وی خاطر نشان کرد: طرح جامع گردشگری استان با توجه به اثرات اجتماعی و زیست محیطی برنامه ریزی شده است که علاوه بر اشتغالزایی موجب کاهش آسیب های اجتماعی و خطرات زیست محیطی می شود.
وی خواستار حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برنامه جامع توسعه گردشگری استان در قالب تخصیص 370 میلیارد تومان از محل اعتبارات متمرکز در بخش روستایی و عشایری برای اجرای طرح های گردشگری استان شد .
استاندارگیلان همچنین از تعریف 17 روستای بدون بیکار با اشتغالزایی یکهزار و 125 نفر در استان خبر داد و افزود : برای تحقق این مهم 22 میلیارد تومان تسهیلات پیش بینی شده که امیدواریم حمایت های لازم از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این راستا انجام شود .
سالاری در ادامه از دستگاه ها خواست تا کارهای مربوط به پروانه ساخت و موافقت اصولی را بر روی سامانه سیماک انجام دهند.
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.