به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز سه شنبه در نشست امضای تفاهم نامه همکاری برای ساخت تراموای شهر قزوین با یک شرکت پیمانکار چینی که در استانداری قزوین برگزار شد،افزود: توسعه کمی شهرها در همه دنیا از جمله ایران بدون توجه به ارتقای کیفیت، زندگی را با مشکل مواجه می کند.
وی همچنین گفت: سیستم حمل و نقل تاثیر جدی در کاهش و یا افزایش کیفیت زندگی در شهروندان دارد.
استاندار قزوین با بیان اینکه در کشور ما نیز پس از جنگ تحمیلی توجه جدی به حمل و نقل ریلی و ایجاد مترو شد،اظهار داشت: پیمانکار اجرای طرح تراموا در قزوین نیز نقش قابل توجهی در این سیاست ها و اجرای آنها داشته است.
زاهدی همچنین گفت: هرچند قزوین کلان شهر نیست ولی به دلیل تردد های کلان با مشکل ترافیک در مرکز مواجه است و با مطالعات انجام شده به این نتیجه رسیده ایم که از ترموا و تقویت حمل و نقل عمومی برای رفع این مشکلات استفاده شود.
وی افزود: تراموا از سیستم های حمل و نقلی است که در دوران عمر خود از فناوری های نو استفاده کرده و از آلودگی های هوا و بصری جلوگیری می کند.
استاندار قزوین ادامه داد: با توجه به سابقه و تجربه شرکت نورینکو در ایران امیدواریم تفاهم نامه ای که امروز به امضا می رسد سریعا به مرحله اجرا درآید تا پیش درآمد خوبی را برای آغاز همکاری ها با یکدیگر داشته باشیم.
وی اظهار داشت: تمامی دستگاه های استان در این ارتباط با شما همکاری خواهند داشت و امیدواریم با تعامل با یکدیگر خیلی زود به نتیجه برسیم.
پروژه تراموای قزوین مصوبه شورای عالی ترافیک کشور را دارد و برای اجرا به استان ابلاغ شده است.
مطالعات زیادی در این زمینه توسط شرکت های معتبر کشور انجام شده و کلیات موضوع توسط دستگاه های مرتبط تصویب شده است.
تراموا وسیله ای است که در سطح زمین حرکت کرده و برای جابه جایی مسافران اقدام می کند.
اولین فاز این طرح از شرق به غرب با هدف رفع گره های ترافیکی در مرکز قزوین انجام می شود و فاز دوم از شمال به جنوب اجرا می شود.
شرکت چینی نورینکو اینترنشنال در حدود 6 ماه فرصت دارد تا کارهای مطالعاتی این طرح را انجام داده و برای اجرای آن اقدام کند.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.