به گزارش خبرنگار ایرنا ، فرماندار آستارا روز پنجشنبه در مراسم آغاز فعالیت شناگاه های ساحلی در طرح سالمسازی سفیر امید این شهرستان گفت: در 9 شهرستان ساحلی گیلان با اعتبارات استانی شناگاه ساخته می شود و شهرستان آستارا به عنوان الگو، پیشگام در اجرای این طرح است.
یونس رنجکش افزود: ساخت شناگاه های جدید در نوار ساجلی آستارا جهت تولید نشاط اجتماعی و افزایش جاذبه های گردشگری، قبل از تخصیص اعتبارات استانی و با بهره گیری از منابع شهرستان آغاز شده بود و هفته آینده با حضور مقامهای استانی رسما گشایش خواهد یافت.
وی با بیان این که طرح های گردشگری دریایی در رشد اقتصاد آستارا موثر است افزود: امسال طرح های سالمسازی در سه نقطه ساحلی شهرهای آستارا و لوندویل فعالیت خواهد کرد.
وی اظهار کرد: همواره تالاب استیل، پارک جنگلی بی بی یانلو و نوار ساحلی آستارا مورد توجه گردشگران تابستانی قرار می گیرد و طرح های گردشگری نقاط یاد شده با برنامه ریزی جامع پیگیری می شود.
رنجکش ادامه داد: بیش از 40 ناجی غریق در نوار ساحلی این شهرستان مستقر شده است و با توجه به نبود غریق در سال گذشته، امسال نیز با بهره مندی از ناجیان غریق و امدادگران برای امنیت گردشگران آبهای ساحلی تلاش می کنیم.
او گفت: در تابستان امسال 12 جشنواره فرهنگی و هنری با مشارکت معاونت فرهنگی سپاه ناحیه آستارا در طرح های سالمسازی برگزار خواهد شد و باید با اهمیت دادن به ساحل و دریا به عنوان فرصت های اشتغال و کارآفرینی، برای استفاده اقتصادی از آنها برنامه ریزی کنیم.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و سه طرح سالمسازی در ساحل دریای خزر در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و جزو 20 شهر گردشگرپذیر ایران است.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.