به گزارش خبرنگار ایرنا احمد سیاوش پور در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت افزود: در سال 96 قریب به 480 هزار پرونده طی سال، در چرخه رسیدگی دادگستری های استان وجود داشت.
وی اضافه کرد: همچنین 130 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف استان وارد شد که مورد رسیدگی قرار گرفت.
به گفته سیاوش پور، در مجموع طی سال گذشته، افزون بر 600 هزار پرونده در گیلان وارد دستگاه قضایی شده که با احتساب پنج نفر برای اعضای هر خانواده، هر پرونده شامل یک خانواده می شود که این مسئله در شأن مردم و نظام جمهوری اسلامی نیست.
وی ادامه داد: هر ساله بین هشت تا 10 درصد ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی افزایش می یابد.
وی تصریح کرد: به ازای هر یکصد هزار نفر، تقریبا 14 قاضی در گیلان وجود دارد و انتظار مردم در مورد کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها ، انتظاری بحق است.
سیاوش پور با بیان پاره ای دلایل در مورد افزایش پرونده های قضایی، به پرونده های طلاق در گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: در سال 96 نسبت به 95 ، 400 مورد طلاق افزایش یافته که بیشتر طلاق ها در پنج سال اول ازدواج اتفاق می افتد.
وی در مورد کاهش سن درگیر شدن با مواد مخدر هم گفت: بحث مواد مخدر در همه سنین و به ویژه جوانان وجود دارد و سن جرم به سن نوجوانی هم رسیده که در همه بخش‌ها تاثیر خود را گذاشته است.
وی در خاتمه سخنانش به شهادت شهید بهشتی و 72 نفر از یارانش و هفته قوه قضاییه اشاره و تصریح کرد: شهید بهشتی در تصویب قانون اساسی و ساختارهای حقوقی جمهوری اسلامی ایران نقش بی بدیلی داشته است.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.