عباس صابر روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: جسد یافت شده متعلق به یک بانو و غیرقابل شناسایی است که برای تشخیص هویت به پزشکی قانونی ارجاع شد .
وی تصریح کرد: این جسد حدود 40 کیلومتر دورتر از محل وقوع حادثه پیدا شده و نیروهای تجسس همچنان برای یافتن اجساد دیگر و مفقودان احتمالی در تلاش هستند.
وی با ابراز امیدواری به این که سیلاب مفقود دیگری نداشته باشد ، اضافه کرد: با گذشت پنج روز از زمان وقوع این حادثه ، کسی گزارشی از مفقود شدن آشنایان و بستگان شان نداده است.
صابر یادآور شد: شدت بارندگی که عصر جمعه گذشته به مدت 20 دقیقه بارید ،به حدی بود که منجر به وقوع سیلاب و بدنبال آن منجر به رانش شد.
وی اضافه کرد: خانه های چهار خانواده ای که در بستر رودخانه واقع بود ، گرفتار سیلاب شد که متاسفانه بدنبال آن چهار نفر شامل دوخانم و یک کودک ( مادر بزرگ، مادر و نوه ) از یک خانواده و یک مرد از خانواده دیگر در این حادثه جان خود را از دست دادند.
وی افزود: همچنین منازل چهار خانوار روستایی دیگر نیز در معرض خطر رانش قرار داشتند که به همین دلیل این قسمت تخلیه شد و آنها نیز اسکان موقت یافتند.
صابر گفت: در حال حاضر جهت کارهای زیربنایی مشاور در حال بررسی ابعاد رانش و چگونگی انجام کار در این منطقه است.
وی با اشاره به قطع بودن راه ارتباطی 70 روستای منطقه تصریح کرد: راه جایگزین شوئیل - آسمانرود تا زمان احداث مسیر معرفی شده است.
باران شدید عصر روز جمعه گذشته موجب طغیان رودخانه ، و رانش زمین در منطقه کاکرود از توابع شهرستان رودسر شد که بدنبال آن چهار خانه روستایی و به گفته محلی ها ؛ چندین خودرو و گردشگران حاضر در بستر خشک رودخانه ، گرفتار سیلاب و رانش زمین شدند.
همچنین وقوع این سیلاب منجر به رانش زمین در محور فرعی اشکورات به قزوین در محل روستای کاکرود به طول 400 متر از مسیر شد و ارتباط راه حدود 70 روستای این منطقه را قطع کردکه در حال حاضر مسیر شوئیل- آسمانرود به عنوان راه جایگزین محور مسدود شده معرفی شده است.
بنیاد مسکن به عنوان معین این حادثه انتخاب شده است .
شهرستان رودسر با چهار بخش مرکزی ، چابکسر، کلاچای و رحیم آباد در 75 کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع است.
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.