مسئول کمیته بسکتبال سه نفره استان گیلان عصر چهارشنبه در خصوص برپایی این دوره در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این دوره حدود 30 داور بسکتبال از استان های مختلف کشور حضور دارند.
علیرضا علیزاده افزود: همچنین ورژ آبکاریان و فرانک قبادیان از فدراسیون بسکتبال، به عنوان مدرس در این دوره حضور یافته و قوانین داوری بسکتبال سه نفره را به شرکت کنندگان آموزش می دهند.
وی گفت: این دوره در دو بخش تئوری و عملی و با حضور داوران بسکتبال بانوان و آقایان در مجموعه ورزشی شهید عضدی و شهدای رشت برگزار می شود.
وی بیان کرد: دوره تئوری این کلاس داوری در مهمانسرای المپیک مجموعه ورزشی شهید عضدی رشت برپا شده و دوره عملی نیز، عصر امروز پنجشنبه در سالن اختصاصی بسکتبال مجموعه ورزشی شهدای رشت برگزار می شود.
علیزاده ادامه داد: در پایان نیز از شرکت کنندگان در این دوره ، آزمون گرفته و به نفراتی که نمره قبولی دریافت کنند ، مجوز قضاوت رقابت های بسکتبال سه نفره اعطاء می شود.
وی خاطرنشان کرد: برای اولین بار است که در سطح کشور چنین کلاسی برگزار شده که این دوره با همکاری کمیته داوران و کمیته آموزش هیات بسکتبال استان گیلان در رشت برپا شده است.
**
در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی مسابقات بسکتبال لیگ برتر بزرگسالان استان گیلان جام زنده یاد پیام گل آرا، تیم ملوان انزلی برابر هیات تالش پیروز شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این مسابقه از دور رفت مرحله نیمه نهایی سه شنبه شب به میزبانی ملوان این تیم با نتیجه 79 بر 56 هیات تالش را شکست داد.
تیم بسکتبال ملوان انزلی در این دیدار برتر از حریف خود ظاهر شد و در نهایت با 23 امتیاز اختلاف به برتری رسید تا شانس زیادی برای صعود به دیدار نهایی داشته باشد.
در کوارتر اول این مسابقه، هر دو تیم یک بازی متعادلی را از خود به نمایش گذاشتند اما تیم ملوان بهتر از فرصتها استفاده و در نهایت در این کوارتر با نتیجه 14 بر 11 به برتری رسید.
در کوارتر دوم نیز هر دو تیم یک بازی برابری را از خود به نمایش گذاشتند اما این تیم ملوان بود که در این کوارتر نیز پیروز و با نتیجه 19 بر 17 حریفش را مغلوب کرد تا نیمه اول با نتیجه 33 بر 28 به سود این تیم خاتمه یابد.
در آغاز نیمه دوم و در کوارتر سوم ، تیم بسکتبال ملوان انزلی با توجه به شرایط میزبانی بر بازی تسلط یافت و با نتیجه 34 بر 13به برتری رسید تا شانس پیروزی خود را افزایش دهد.
در کوارتر چهارم و پایانی نیز، تیم بسکتبال ملوان انزلی موفق شد با نتیجه 23 بر 15 حریفش را مغلوب تا در نهایت در این بازی با نتیجه 79 بر 56 هیات تالش را شکست دهد.
ابراهیم گل آرا به عنوان ناظر ، سیدرضا مقیمی به عنوان سرداور ، هومن زرافشان و شاهین مومن نژاد نیز به ترتیب به عنوان داور اول و داور دوم در این مسابقه حضور داشتند.
در دیگر دیدار دور رفت از مرحله نیمه نهایی رقابتهای بسکتبال لیگ برتر بزرگسالان استان گیلان ، تیم درفک برابر صومعه سرا به برتری رسید که در نهایت تیمهای برتر این مرحله در دو بازی رفت و برگشت، برای کسب عنوان قهرمانی به مصاف هم خواهند رفت.
7285 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.