به گزارش خبرنگار ایرنا استاد حوزه علمیه قم غروب یکشنبه در این همایش در دفتر امام جمعه آستارا گفت: ماه رمضان بهترین فرصت اجرای موازین اسلامی و نشان دادن وحدت مسلمانان است و علما باید در این راستا نقش آفرین باشند.
آیت الله حسنعلی خزائلی افزود: دشمنان با توطئه های مختلف به دنبال تفرقه افکنی بین مسلمانان هستند و نمونه بارز آن را در فلسطین و دیگر کشورهای اسلامی شاهد هستیم و اکنون، اتحاد مسلمانان باید بیشتر از هر زمان و موضوع دیگری برجسته شود.
وی اظهار کرد: در آیات مختلف قرآن کریم، ویژگی های تبلیغ در دین اسلام بیان شده و باید سرلوحه کار علما باشد و استقامت در تبلیغ، خوش خلقی و مطالعه دینی و فقهی از ویژگی های مبلغان است.
فرماندار آستارا نیز در این همایش گفت: باید با دوری از گرایش های خاص و با در نظر گرفتن هدف های ارتقای جامعه، در حوزه های دینی و فرهنگی برنامه ریزی صحیحی صورت گیرد.
یونس رنجکش افزود: علمای دین با ارائه آموزه های دینی و ترویج سبک زندگی اسلامی، نقش موثری در فراهم کردن امنیت اخلاقی و اجتماعی دارند و فعالان فرهنگی نیز باید با استفاده از ابزارهای مختلف، جامعه را به سمت سعادت سوق دهند.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا نیز در این آئین بیان کرد: ماه مبارک رمضان، بهترین فرصت تبلیغ احکام و آموزه های دینی و ابلاغ کلام وحی از وظایف علماست.
حجت الاسلام ابراهیم حاتمی اظهار کرد: خوشبختانه شهرستان آستارا با حضور پرشور علمای تشیع و تسنن در عرصه تبلیغ دینی، درخشیده و این امر گامی محکم در استکبارستیزی است.
امام جمعه آستارا نیز در این همایش با گرامیداشت یاد و نام امام خمینی (ره) گفت: هدایت و رهبری مدبرانه و دلسوزانه امام (ره) و وحدت و یکپارچگی مردم، انقلاب را از شرایط بحرانی خارج و در مسیر روشن الهی و دینی قرار داد.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا با اشاره به اینکه تبعیت از خط ولایت، زمینه های پیشرفت را برای مردم فراهم کرده، افزود: وحدت در برابر دشمنان اسلام برای مسلمانان ضرورت دارد و عالمان دین با تبیین منویات مقام معظم رهبری در جامعه وحدت آفرین باشند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و 17 درصد جمعیت آن را اهل سنت تشکیل می دهد.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.