عارف باباشپور روز جمعه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: در ماه مبارک رمضان استعمال دخانیات و طبخ غذا در بیرون از غذاخوری ها ممنوع است و شرایط صرف غذا توسط مسافران در واحدهای مجاز، نباید زمینه هنجارشکنی را فراهم کند.
وی اضافه کرد: سال گذشته 75 واحد رستوران و مرکز عرضه غذا در ماه رمضان در آستارا فعال بود و امسال به منظور حفظ بیشتر حرمت این ایام، تعداد آنها به 52 واحد کاهش یافت و بازرسان اتاق اصناف به صورت مرتب از مراکز عرضه مواد غذایی بازدید می کنند.
وی اظهار کرد: با توجه به موقعیت مرزی و گردشگری آستارا، مسافران زیادی جهت استفاده از مواهب طبیعی به این شهرستان سفر می‌کنند و با هماهنگی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، 20 واحد پذیرایی بین راهی در منطقه حیران آستارا در ماه مبارک رمضان دایر خواهد بود.
سرهنگ رسول عزیزی فرمانده نیروی انتظامی آستارا نیز گفت: روزه‌خواری در ملاعام پیگرد قانونی دارد و تظاهرکنندگان به روزه خواری به مراجع قضایی معرفی خواهند شد و براساس ماده 638 قانون مجازات عمومی و تشخیص قاضی به 10 روز تا 2 ماه حبس و در برخی موارد به 74 ضربه شلاق محکوم می شوند.

** قاچاقچیان نوشیدنی های نیروزا در آستارا جزای نقدی شدند
رئیس اداره تعزیرات حکومتی آستارا از محکومیت 2 قاچاقچی نوشیدنی های نیروزا به پرداخت 30 میلیون ریال جریمه نقدی در این شهرستان خبر داد.
محمد احمدی مقدم روز جمعه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: 580 قوطی نوشیدنی نیروزای قاچاق از یک خودروی سواری در ایستگاه بازرسی قلعه محور اردبیل - آستارا کشف شده بود.
وی افزود: پس از احضار و شنیدن دفاعیات 2 متهم و تکمیل تحقیقات پرونده، تخلف در حمل کالای قاچاق محرز و متخلفان با استناد به ماده 22 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به پرداخت جزای نقدی محکوم شدند.

** 2 و نیم تن چوب جنگلی قاچاق در آستارا کشف شد
فرمانده نیروی انتظامی آستارا گفت: 2 و نیم تن چوب جنگلی با هوشیاری عوامل ایست بازرسی قلعه در محور آستارا - اردبیل از یک دستگاه خودرو نیسان، کشف و قاچاقچی آن دستگیر شد.
سرهنگ رسول عزیزی در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: متهم به مراجع قضایی معرفی شد و چوب ها که 50 میلیون ریال ارزش دارد، در اختیار اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا قرار گرفت.
وسعت اراضی ملی آستارا 40 هزار هکتار است و 32 هزار هکتار آن را گونه های جنگلی بلوط، راش، توسکا، ممرز، نمدار، ملج، لیلکی، انجیلی، آزاد، افرا، گردو، شیردار، گیلاس وحشی، فندق، شمشاد جنگلی و ون تشکیل می دهد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124 /2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.