به گزارش خبرنگار ایرنا امید عظیمیان عصر یکشنبه در آئین تجلیل از خیران، داوطلبان، جوانان و امدادگران جمعیت هلال احمر آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: به طور میانگین سالانه هفت درصد درآمد ناخالص ملی کشور، برای حوادث مختلف هزینه می شود و پیشگیری و مقابله با حوادث باید مورد توجه خانواده ها قرار گیرد.
وی اظهار کرد: مربیان جمعیت هلال احمر از آمادگی لازم برخوردار هستند و دستگاه های اجرایی در شهرستان های استان باید با استفاده از مربیان، دوره های آموزش امداد و کمک های اولیه را برگزار کنند.
وی بیان کرد: جمعیت هلال احمر به غیر از امداد و نجات، به عنوان بزرگترین سازمان مردم نهاد کشور در اجرای طرح خادم (خانواده آماده در مخاطرات)، درمان اضطراری، دستگیری از نیازمندان، جلب مشارکت خیران و استفاده از جوانان برای خدمات بشردوستانه تلاش می کند.
عظیمیان ادامه داد: هلال احمر گیلان دارای 274 کانون دانش آموزی، 119 کانون غنچه های هلال، 46 کانون دانشجویی و 26 کانون جوانان است.
فرماندار آستارا نیز در این آئین گفت: انگیزه های زیادی در نیروهای هلال احمر برای کمک به همنوع وجود دارد و خوشبختانه این جمعیت در این شهرستان از پشتوانه مردمی برخوردار است.
یونس رنجکش افزود: فرمانداری آستارا برای انعقاد تفاهم نامه همکاری با جمعیت هلال احمر گیلان جهت برگزاری دوره های آموزشی امداد و نجات آمادگی دارد و از ظرفیت خانه های هلال روستاها نیز باید استفاده شود.
وی ادامه داد: سابقه فعالیت هلال احمر در آستارا به سال 1308 باز می گردد و باید به موازات توسعه اقتصادی این شهرستان، به ظرفیت های اجتماعی و فرهنگی آن توجه شود.
جمعیت هلال احمر استان گیلان دارای 13 پایگاه امداد و نجات بین شهری، 2 هزار و 290 نجاتگر و امدادگر و هفت هزار و 229 عضو جوان است.
در ادامه این آئین با اهدای هدایایی از داوطلبان، خیران و جوانان امدادگر هلال احمر آستارا تجلیل شد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.