به گزارش ایرنا، شهرام میرزایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای طرح خانواده آماده در مخاطرات (خادم) با راهبرد ' خانواده آماده، جامعه آماده'و به منظور آماده سازی مردم در برابر حوادث و ارتقای سطح توانمندی آنها برای مقابله با مخاطرات و افزایش تاب‌ آوری جامعه است.
وی اظهار کرد: این طرح از سال 95 همزمان با سراسر کشور در این استان نیز آغاز شده وتداوم آن آثار و نتایج خوبی به همراه دارد.
این مسئول خاطرنشان کرد: این طرح در هفت مرحله اجرا می شود و در این میان افراد متخصص و آموزش دیده جمعیت هلال احمر به منازل مردم مراجعه کرده و آموزش‌های لازم را به خانواده‌ها ارائه می کنند.
وی بیان کرد: با وقوع حوادث مختلف از قبیل زمین لرزه های متعدد در کشور حساسیت مردم به فراگیری آموزش کمک های اولیه بیشتر شده و گسترش آن در بین خانواده ها و عموم جامعه خسارات ناشی از حوادث را کاهش می دهد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: پارسال برای کارکنان 58 دستگاه اجرایی این استان نیز آموزش های لازم ارائه شد که برخی از این دستگاهها تمایل داشتند پس از پایان دوره های یاد شده، مانور تخلیه اضطراری نیز برگزار شود.
وی خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های مهم این جمعیت در سال جاری توجه به مقوله آموزش کمک های اولیه در بین گروههای مختلف است.
میرزایی ادامه داد: حضور نیروهای امداد و نجات جمعیت برصحنه حوادث با وقوع آن در ارتباط بوده و میزان آمادگی ها در مانورهای ساعت صفر مورد سنجش قرار می گیرد.
این مسئول گفت: میزان آمادگی و خروج نیروهای امدادی برای اعزام به حادثه اعلام شده باید کمتر از یک دقیقه باشد که تلاش می شود در کمترین زمان ممکن به محل برسند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 15 پایگاه امداد و نجات ثابت و موقت جمعیت هلال احمر استان در محورهای مواصلاتی استان و متناسب با موقعیت های مختلف مستقر بوده و امداد رسانی می کند.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.