به گزارش ایرنا، حبیب درگاهی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در قزوین افزود: فعال نگه داشتن داوطلبان همواره از دغدغه های جدی این سازمان بوده و مهمترین شاخص در این خصوص استفاده از خدمات آنان است.
وی با بیان اینکه استان قزوین در حوزه درمان گام‌های مثبتی برداشته، اضافه کرد: دستورالعمل‌هایی در خصوص بهره گیری از خدمات درمانی داطلبان در حال تدوین است که به زودی به استان‌ها ابلاغ می شود.
درگاهی، راه اندازی اتاق های اندیشه ورزی را نیز از دیگر کارهای انجام شده اعلام کرد و ادامه داد: تمهیداتی در استان ها صورت گرفته تا این اتاق راه‌اندازی شود و در جمعیت هلال احمر استان قزوین با راه اندازی کارگروه‌های مختلف قدم خوبی در این راستا برداشته شده است.
وی از امضاء تفاهم نامه ای با استانداری قزوین برای بهره گیری از ظرفیت های دهیاران خبر داد و گفت:در راستای این تفاهم نامه‌ تمام دهیارها با هماهنگی استانداری به عضویت جمعیت هلال احمر درمی‌آیند و با گذراندن دوره‌های آموزشی، فعالیت‌های ارزیابی در حوادث و سوانح را در روستای خود انجام می دهند.
وی گفت: بر اساس این تفاهم نامه، قرار است هر روستا به وسائل لازم تجهیز شود تا دهیاران در مواقع بحران کمک‌های لازم را به روستائیان داشته باشند.
** عصویت سه هزار و 300 داوطلب در هلال احمر قزوین
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قزوین نیز در این نشست گفت: در حال حاضر سه هزار و 300 داوطلب فعال در جمعیت هلال احمر استان قزوین عضویت دارند و در امور خیرخواهانه مشارکت می کنند.
داود ارجینی افزود:سازمان داوطلبان در راستای اهداف خود، سه طرح مروجان سلامت، نیابت و فرشتگان رحمت ویژه نوروز 97 را در استان اجرا می کند.
وی اضافه کرد:در طرح مروجان سلامت با برپایی 35 ایستگاه سلامت وتوزیع بروشور و فعالیت 416 نفر روز، اعضای سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، نسبت به فرهنگ سازی و کاهش حوادث چهارشنبه سوری در میان اقشار مختلف مردم اقدام کردند.
ارجینی ادامه داد:اجرای طرح فرشتگان رحمت با حضور خیران و مشارکت آنان از ابتدای اسفند ماه آغاز شده و در این طرح با مساعدت خیران، پنج هزار بسته سبد غذایی میان خانواده های نیازمند توزیع شده است
وی افزود:در قالب طرح نیابت نیز اعضای داوطلب با انجام اموری چون سرکشی به سالمندان و یاری رساندن به آنان در انجام امورمختلف؛ نقش نیابتی فرزندان آنان را ایفا می کنند.
در این نشست خبری ضمن تقدیر از اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر، فاطمه نجفی مدیرکل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری قزوین به عضویت جمعیت هلال احمر درآمد.
7388/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.